Anonym bruker Skrevet 3. juli 2006 #1 Skrevet 3. juli 2006 Noen ganger når jeg har tint opp morsmelk som jeg har hatt i fryseren, syns jeg den smaker så rart. Den lukter helt fint, men smaken er nesten litt stram. Harsk på en måte. Men mm kan vel ikke harskne vel? Trodde den bare ble sur jeg...
Expat Skrevet 3. juli 2006 #2 Skrevet 3. juli 2006 Nei den harskner faktisk før den surner. De fleste barn tar den allikevel, selv med ettersmaken. Dette skjer oftest i selvavrimende fryseskap. Dobbeltforpakning (flasker/poser i en større tuppewareboks) i dypfryseren er også lurt. Det er altså bare smaken som går, ikke sunnheten. Det smaker død og fordervelse før det blir farlig. Men jeg smaker nå nesten bestandig på det jeg gir barnet (munnsjenk, hehe)...
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2006 #3 Skrevet 3. juli 2006 Oi, sier du det? Da skal jeg rett ut i den store fryseboksen med den nye melka. Har hatt melka i sånn fryseskap som du nevner, nemlig...
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2006 #5 Skrevet 3. juli 2006 Kan melka bli sur i fryseskap selv om det er 20 minus? Og melka ligger i en skuffe?
Expat Skrevet 3. juli 2006 #6 Skrevet 3. juli 2006 Nei, ikke sur (altså bakterievekst) men melkefettet kan utvikle seg litt, slik at det smaker litt merkelig av melken. Helt sant! Noens melk skjer dette mer med enn andres. I selvavrimende fryseskap så varierer tempen innimellom slik at det ikke rimer. Skjer altså ikke i dypfryseren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå