Gå til innhold

Jeg har så lyst til å sette bort sprinkelsenga.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

.... men er det noe lurt, tro?

Lillegutt er 13 mnd. Nå har det seg sånn, at jeg har mulighet til å legge inn en dobbeltsengrammemadrass på gulvet på rommet hans. Men da er det ikke plass til sprinkelsenga. Jeg har en trappegrind foran døråpningen, og fra før sover han formiddagsluren sin på et lammeskinn, jeg har lagt oppå et liggeunderlag, så kan han bare krype ut når han våkner. Fungerer kjempebra. Jeg tenkte evt. å kjøpe en sånn hundemadrass,(skumgummimadrass m. kanter), å legge oppå rammemadrassen, så blir det litt "sengeaktig" liksom. Ikke så svært.

Hvordan gjør dere det, dere som samsover? For dere legger dere sikkert ikke like tidlig som barnet? En annen ting jeg tenkte, var at jeg har muligheten til å legge meg på madrassen og forhåpentligvis sove videre, hvis/når lillegutt våkner på natta. Nå ligger jeg titt og ofte på en seng ved siden av sprinkelsenga hans, (og det har jeg egentlig lyst til å slutte med etterhvert). Vil det være så superkoselig at jeg ligger der, at han fortsetter på gjørs å våkne på natta, eller vil han av seg selv slutte med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vil slutte å samsove med ham tror jeg ikke det er lurt å sette bort sprinkelsengen... Da er det bedre å heller slutte å sove inne hos ham, tvert! Det skal ganske mye til før vi legger guttungen inn i senga vår... Jeg har aldri sovet på rommet hans siden han fikk eget rom... Men gjør det du synes er riktig! :-)

Skrevet

For en super ide med trappegrind forran døra, det skal jeg jammen ta i bruk selv her!!

Skrevet

*dytte, dytte, dytte". Siden det er flere som samsover, må det da være noen som kan fortelle litt om:

*hvordan får dere lagt ungen, uten at h*n risikere å trille ut av senga?

*er det "skummelt" å legge seg i en stor seng?

*og hva hvis h*n våkner på natta,(ja, da er dere sansynligvis der, men jeg mener FØR dere har lagt dere?)?

Og tror dere min gutt vil bli "avhengig" av at jeg sover ved siden av han, (for det har jeg jo ikke planer om å gjøre i all framtid)?

Skrevet

Vi har sprinkelseng i tillegg. Vanligvis sover han der, men hvis/når han våkner kommer han over i dobbeltsenga for da sover han videre med en gang.

Hos oss går det litt i perioder. Av og til vil han sove i egen seng og av og til i vår. Blir mindre og mindre i vår seng så jeg regner med at det går over av seg selv. Han er 15 mnd. nå.

Skrevet

For en tåpelig ide!!!

Skrevet

Alle innspill mottas med takk, også ditt, du "anonyme-med-litt-problemer-med-humøret", selvom det såklart hadde vært mere interessant hvis du delte motargumentene dine ,med oss.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...