Gå til innhold

Sprikker i huden under stortå!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som gjør at min sønns hud under stortå sprikker (10mnd). Han har en eldre bror som får "självsprickor" under foten på sommerstid. Kan være det samme, men hva er det?? er det varmen som gjør det eller mengden av kontakt med vann? Har jeg ikke tørket han godt nok under tærne eller har han svettet for mye?

En form av fotsopp? Tørr hud?

Har testet å bruke vanlig bleiesalve på...går sånn passe. Han har det fortsatt. Vil gjerne la han bade litt oftere på sommerstid, men ikke om det forverrer sprekkene. Noen som kjenner til fenomenet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg visste ikkje noko om dette, men har leita litt på www.doktoronline.no. Det ser ut til at viss folk (unge eller gamle) har sprekkar under føtene, eller under/mellom tærne blir det antyda at det kan vere sopp. Det blir nevnt at ein på apoteket får kjøpt talkum som er tilsette eit soppdrepande middel. Det kan hjelpe til med å holde tærne tørre (og sopp trivst, som vi veit, best der det er varmt og fuktig). Du får og kjøpt "antisoppsalve".

Men eg ville kanskje ha ringt legen for å høyre om han vil sjå på det, i og med at det er snakk om ein såpass liten unge. Det er liksom noko anna når det gjeld oss voksne.

Skrevet

vask og tørk huden godt hver morgen og kveld. Bruk bomullspinne til å tørke mellom tær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...