Gå til innhold

Saere navn, moderne navn.... (engelsk tastatur)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi leter etter jentenavn, og jeg er ofte innom disse sidene for inspirasjon. Men synes navnene som dukker opp her er enten alt for moderne (type korte kuule navn) eller saere (type Hollywood hvor navnene skal vaere helt unike og dermed blir oppdiktet og latterlige). Fint med forskjellig smak blant folk, men er det ingen som kan foreslaa navn som faller utenfor disse kategoriene uten at de igjen blir for kjedelige?

Jeg kunne tenkt meg et klassisk navn, men ikke et navn som alle rundt vaar generasjon heter. Maa vaere internasjonalt.

 

Maa innroemme at for eldstejenta skulle vi ha et unikt og kult navn.... og trodde vi hadde funnet ett. Men plutselig viser det seg at "alle" i barnehagen heter det samme som jenta vaar. Saa denne gangen har vi gitt opp aa vaere unik og spesiell...... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, et navn jeg er veldig begeistra for er Cassandra. Men det er vel ikke så klassisk akkurat...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn jeg synes er fine og litt "engelsk"/"internasjonale" er:

-Marissa

-Melissa

-Melanie

-Melody

(liker navn på M som du kanskje merker ;))

-Helen/e

-Sara

-Anna

-Lisa

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth, Margareth, Louise, Amanda, Therese/a, Natlie/a, Caroline, Dorthea eller Elsa.

 

Syns Elsa er så nydelig, men ingen ander rundt meg er emig:(

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsa er kjempefint! Litt gamaldags, men nydelig! :) Eg er einig med deg ale.con! *hurra*

 

Av engelsk-lydande navn likar eg Aimee, Aida, Amelie/Amalie/Emilie, Nathalie, Emily (men det er jo ganske populært), Emma (superpoppis, men finfint), Constance.

Synes det er fleire fine engelske gutenavn enn jentenavn though...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen navn jeg synes faller inn under den kategorien du beskriver (sikkert ikke alle som er enige dog):

 

Rakel/Rachel

Ellen

Agnes

Thelma

Frida/Frieda

Ruth - ikke så fint på norsk, men finfint med engelsk uttale.

Rebekka/Rebecca

Agatha

Hannah

Jenny

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ogsaa Cassandra, men faar ikke mannen min med paa det. Liker ogsaa Cornelia, men kjenner noen naere med det navnet....

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Louise og Elsa er fine navn. Gaar det med Elsa paa engelsk? Er litt redd for at Louise er paa vei til aa bli et skikkelig motenavn???

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer Olina om vi skulle faa jente. Synes det gaar fint paa negelsk og norsk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...