Gå til innhold

``gifte seg på sparket``

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min og jeg er begge enige om å gifte oss rolig. Kan man gifte seg på sparket i F.eks.Danmark? Hvordan går man frem om man ønsker og gjøre det? Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Du bør undersøke hva det kreves av papirer i det landet du gifter deg i. De fleste land krever en attest fra det landet, og det kan skille seg hva som skal til av informasjon. Vi giftet oss i usa og der trengte de ikke noen papirer fra norge, men det trengte en attest fra den staten vi skulle gifte oss i. Den fikk vi mens vi ventet og det var ikke mye som skulle fylles ut. Lykke til!!

Skrevet

Hvis du ser på hjemmesiden til københavn kommune finner du en oversikt over hva som kreves for å gifte seg i danmark. Vi skal gifte oss i københavn senere i sommer. Ønsker ikke noen stor fest, og elsker københavn. Og der kan du, i tillegg til den norske ambassaden og sjømannskirken, velge å gifte deg i rådhuset som jo er veldig flott.

Skrevet

Hei.

Vist du skal gifte deg i dk må du legge frem dåpsattest og prøvingsattest og navn/adresse på forlovere.

Jeg skal selv gifte meg i danmark om 3 uker...Min samboer er fra

Århus ;)

Skrevet

Navn og adresse på forlovere er unødvendig da rådhuset/ambassaden stiller med vitner hvis du ikke selv har med. Men dersom du skal ha egne vitner (forlovere) så må du gi beskjed om det.

Skrevet

Vi skal gifte oss i Thailand om tre uker, og har brukt ca. fire uker på å planlegge og ordne alt som må ordnes i den forbindelse. Vi hade tenkt på stort bryllup her hjemme, men det kostet for mye til vi ville gjennomføre det.

Gå inn på sjomannskirken.no, og søk på de ulike plassene de har kirker. Vi sendte en mail til kirken, og fikk direkte mail adr til presten, og etter et par mailer frem og tilbake, var alt i orden. Dere må levere inn et skjema hver fra folkeregisteret som heter Prøving for ekteskap og dere må levere inn forloverklæring. Husk også navneendringsskjema dersom dere skal skifte navn. Den skal leveres inn sammen med den andre to skjemaene. Disse kan du laste ned fra nettet, og fylle ut hjemme. Vi fikk attesten tilbake etter tre dager. Så fakset vi kopi til sjømannskirken, og tar med originalen når vi gifter oss. Dermed er alt i orden. Ringene er kjøpt og hotell bestilt på nettet.

Ring eller send mail til kirken eller ambassaden i den byen dere vil gifte dere i. Vi har fått så mye hjelp og de er så flink til å svare på alle spørsmål. Vi hadde mye klart fra før; visste hvilke salmer vi ville ha og hvrdan seremonien skulle være, så tenk igjennom slike ting. Som regel får dere det slik som dere vil...

Lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...