Gå til innhold

Leggingen er et helvete!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min toåring har blitt storebror, og typen er ofte borte på kveldstid pga jobb.Babyen har kolikksmerter på kveldstid og gråter i ett strekk når storebror skal legge seg. Gutten min var en prøvelse å legge tidligere også, men det gikk til nød så lenge jeg satt ved siden av han og strøk han (men han kunne gråte og tulle frem og tilbake i ca en times tid før han sovnet da også). Nå er det et helvete, i kveld gråt minsten så mye at det ikke var sjans for den andre å sove så lenge vi var på samme rom. Jeg har forklart for gutten min at han må prøve å ligge litt alene, at jeg passer på han selv om jeg må gå ut, at jeg må gå ut slik at han skal få sove fordi lillebror bråker sånn osv. Nå har jeg holdt på i godt over 2 timer, begge gråter med max volum - jeg ser for meg at barnevernet står utenfor døra hvert øyeblikk pga bekymringsmeldinger fra naboer. Jeg holder seriøst på å bli SPRØ!! Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest mor75
Skrevet

Det finnes noen som har spesialisert seg på å hjelpe å få orden på leggerutiner. Husker ikke hva det heter men spør på helsestasjonen eller søk på nettet. Foreldre og Barn har skrevet om det, så kanskje du kan finne det gjennom dem. De kommer hjem til deg, og hjelper til å finne en måte å løse situasjonen på.Ellers kan det være en ide å få noen som kan hjelpe deg på kveldstid så lenge minsten har kollikk og typen er på jobb. Har typen din, noen som helst mulighet til å endre på arbeidstider? Det er jo ikke akkurat lett å lage rutiner på storebror når man er alene og minsten griner. Storebror sliter sikkert også med å være storebror, og når da lillebror skriker når han skal legge seg. Ja, jeg forstår godt at dette er et problem!!!!! Dere kan jo eventuelt bruke litt ferie til å tenke ut en måte å gjøre det på, og få rutiner på storebror. BEklager at jeg ikke har noen bedre råd enn dette. Håper kollikken gir seg snart, og at du kan få kose deg med de to små.

Skrevet

Vår toåring tullet med leggerutiner. Vi har endret rutinene. Har en madrass på barnerommet der vi sitter å leser mange bøker og koser oss med varm melkeflaske....(Lillebror er også med. Av og til henger han i puppen og avogtil småsover han). Den eldste blir trett og fornøyd av denne stunden. Så er det tannpuss og boms i seng. Det et kveldsritualet er likt hver kveld gjør det forutsigbart. Det fungerer for oss. Dersom minsten hos dere er tilfreds med å være på fanget eller i puppen, kan du jo prøve noe av det samme. Ellers vil jeg tro det kan være lurt å prøve å finne noen til å hjelpe til med minsten slik at du får et godt rituale på elstemann. Hos oss har det vært viktig å finne en rutine som gjør at en voksen kan klare begge ungene alene.

Håper du finner ut av dette. Synes det høres svært tungt ut å være alene om kveldene når situasjonen er som den er.

(må slutte å skrive nå...babyen illskriker...)

Skrevet

Hei,

Jeg har bare et barn, men slet veldig med bpde legging og soving om natta veldig lenge. Jeg var på et søvnsenter som heter midtimellom, det ligger i Oslo. Du kan evt ringe å snakke med de. Jeg hadde veldig god nytte av de iallefall og var veldig fornøyd. Problemet er bare at de er veldig populære, så det er ofte litt lang ventetid.

Lykke til :)

Skrevet

Min datter hadde kolikk i 3mnd, alt vi prøvede hjalp ikke (bortsett fra kiropraktor) Ho gråt så høyt at min mann våknet.

Så jeg hvet hvordan du har det umulig for han og sove så det er ikke rart storebror ikke for sove.

Hadde han sovnet før kolikken begynte tror jeg forsatt han ville ha våknet.

Men er du alene med barna????hvist ikke kan du ta med deg babyen på en trille tur ut slik at det er stille hjemme så storebror får sovet.

Jeg var ute og gikk tur på natta jeg deilig å være ute på kvelden nå,og når min datter hadde kolikk så sovnet hun ute.

Skrevet

Hei.

Ser at det er problemer med legging. Jeg vil anbefale osteopati for behandling av kolikk og søvnproblematikk. Ser at du er desperat, så det er jo verdt å prøve. Ser at mange kjerringråd er å gi sukkervann, dette vil jeg fraråde av en mengde grunner.Kanskje det fungerer på kort sikt, men det eneste man oppnår er å skape sukkeravhengighet i tidlig alder.

Skrevet

Vi ga masse sukkervann når ho hadde kolikk for det demper smertene,men forsvinner ikke.

Tror ikke de frostår at det er sukker når de er så små,min datter hadde omganssyken og fikk sukkrvann ho syntes ikke det var noe særlig godt.

maltekstrakt skal vist også hjelpe

Skrevet

Har en jobb som medfører at jeg får tilsendt alt nytt av medisiner, naturpreparater osv. Mye rart - men det siste de har vært på meg med er FENNIKEL MOT KOLIKK- et naturpreparat for ammende mødre som visst nok skal gi god effekt mot kolikksmerter. Ikke selvprøvd, merket er Gevita.

Lykke til uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...