Kæmma og trultene Skrevet 2. juli 2006 #1 Skrevet 2. juli 2006 Jeg skal utenbys i morgen, og blir borte fra 4 til iallefall 11 på kvelden. Så skal sambo og lillejenta være alene hjemme MEN jeg vet ikke hvor mye melk jeg skal la stå igjen! Har to "tømminger" på ca 70 ml hver stående som jeg har tømt meg for før i dag, og tenkte ha 2 doser til. Dvs 4 måltider på 7 timer - er det nok tror dere? Hun er litt ustabil i spisinga enda så jeg syns det er så vanskelig å planlegge....i verste fall kan hun jo få smokk og kos og så får de bare vente til jeg er hjemme, men hadde jo vært fint å pumpe nok....Hun er 1 mnd....
2 Gullunger Skrevet 2. juli 2006 #2 Skrevet 2. juli 2006 Det kan også være lurt at de har en pakke med ferdig blandet Nan stående, tilfelle det ikke skulle bli nok med det du har pumpet.
Kæmma og trultene Skrevet 2. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2006 Hmm..Ja det kan jeg jo gjøre...men har ikke brukt mme før - er det en spesiell type som er bedre enn andre, eller er det det samme?
Crazywoman Skrevet 2. juli 2006 #4 Skrevet 2. juli 2006 Enig m Kladden. Pump det du kan uten å stresse. Det er ikke godt for deg eller melkemengde/produksjon, og så lar du en pakke med MME etter ditt valg stå igjen. Så merker man fort om gullet trenger mer. LYKKE TIL!
Ranveig R Skrevet 2. juli 2006 #5 Skrevet 2. juli 2006 Viss du set igjen 4 måltid burde det vere meir enn nok til 7t. Men veit du at ho ikkje drikk meir enn 70ml? Babyen får ut meir av puppen enn ei pumpe gjer. Ein grei måte å rekne ut *omtrent* kor mykje ein baby treng er som følger: Babyen skal ha ca 150ml melk pr kg kroppsvekt i døgnet. Så viss babyen din veg f.eks. 6kg treng ho ca 6x150=900ml i døgnet. Viss ho et ca kvar tredje time, må du dele det på 8 måltid, og får då ca 110ml pr måltid. Det går sikkert kjempefint i alle fall, nyt frikvelden og stol på at pappaen og jenta klarar seg aleine.
Kæmma og trultene Skrevet 2. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 2. juli 2006 Åkei, da blir det mme tenker jeg, just in case. Men vil "alle" ha det, eller er det noen som nekter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå