Gå til innhold

Amming og antibiotika?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må begynne på antibiotikakur pga. brystbetennelse :( Bare lurte på hvordan, og om deres babyer har reagert på medisinen. Har ikke lyst at hun skal få i seg så mye medisin når hun bare er 18 dager gammel. Kanskje jeg bare skal pumpe meg, og gi mme mens jeg går på kur? Pumper meg uansett, og ammer ikke pga. det er så vondt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille gikk på antibiotika i 2 mnd ( fra hun var 6 DAGER) pga min BB. Dvs, jeg gikk på pencilin i 2mnd, ergo fikk hun det i seg. Men det var pencilin godkjent av nasjonalt ammesenter. regner med at lege eller ammepoliklinikk kan hjelpe deg der. Min lille fikk skikkelig dårlig mage, men var blid og fornøyd ellers og la godt på seg i den perioden. Ellers merket jeg ikke noe.

LYKKE TIL!!

Skrevet

Hei

Jeg gikk på antibiotika av og på i 4 mnd. pga gjentatte urinveisinfeksjoner. Fikk da selexid, fordi det og et mer skjeldent antibiotikum var de eneste som kunne gis til ammede. Guttn min var rundt 3 uker da jeg begynte på min første kur. Hadde ingenting å si at jeg ammet. Fikk beskjed om at det var bedre for babyen å få mm enn at jeg gikk over til mme i de periodene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...