Knuppelupp Skrevet 2. juli 2006 #1 Skrevet 2. juli 2006 Hei er det noen som har gode råd om hvordan jeg får gutten min til å ta kveld tidligere? Han sover ca 11 timers natt men legger seg ikke før 9 halv 10 tiden..Kunne tenke meg å skyve det til litt tidligere Han er foresten 3 måneder..
glad_jenta Skrevet 2. juli 2006 #2 Skrevet 2. juli 2006 Når tar han siste duppen på ettermiddagen da? passer på at ikke min sover etter 1730 jeg,da sovner han mellom 2000-2100
*ulvemor* Skrevet 2. juli 2006 #3 Skrevet 2. juli 2006 forskyv det gradvis, så merker han det ikke Et kvarter hver tredje kveld eller noe? det funka i alle fall her
Knuppelupp Skrevet 2. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 2. juli 2006 Han sover siste luren i 17.00 - 18.00 tiden ca en time sover han da...
Ranveig R Skrevet 2. juli 2006 #5 Skrevet 2. juli 2006 Då guten vår var ca 3 mnd begynte han å bli veldig trøtt om kvelden, og å sove langt utover formiddagen. Det vi gjorde var at vi berre la han tidlegare. Vi tok ikkje eit kvarter om gangen, men to timar - frå 24 til 22. Så hadde vi det sånn i ei veke eller to, og så gjekk vi rett ned til legging kl 20. Gjekk kjempefint, og han sov då (med div. matpausar) til mellom 8 og 9 om morgonen. Han fekk/får ikkje sove etter kl 17 om ettermiddagen (med mindre han er sjuk då - då forsvinn liksom alt av reglar og rutiner), for då blir nattesøvnen dårleg både for han og oss. Om guten din ikkje er trøtt om kvelden slik som vår var, kan du prøve å vekke han tidlegare om morgonen, og begrense sovinga om ettermiddagen.
Gemini77 Skrevet 2. juli 2006 #6 Skrevet 2. juli 2006 Her er også regelen at lillegutt ikke skal sove etter 17.00. MAKS 17.30. Da er det lett å legge han kl 20.00 som er leggetiden hans hver kveld. Om dagen blir han trøtt etter ca 1,5 time men han trenger 3 timer på ettermiddagen/kvelden før han kan sovne ordenlig for natta..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå