Gå til innhold

Internett på pc'n på barnerommet???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det blitt vanlig at barn har internett tilgang på pc'n på barnerommet?

Virker som om mange av min eldste sønns venner har det, de aller fleste faktisk.

Her i huset har vi en pc som står midt i stua, nettopp for at jeg skal kunne følge med på hva han gjør på nettet.

Nå ønsker han seg selvsagt egen pc, men jeg vet jo at det ikke er noe stas dersom han ikke har internett tilgang på den.

Hva synes dere om 10-11 åringer (og yngre) som har egen pc med internett på rommet sitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bare stå på ditt, internett er en farlig ting. Han er jo nesten tenåring og da er det jo også vanlig at de begynner å utforske litt.

Sider som deilig.no o.l. blir jo bare mer og mer vanlig og det er jo ikke bare sunt.

Nei, du får stå på ditt og passe på.

Skrevet

nei det skal aldri mine barn få.. internett er en veldig farlig ting..

Skrevet

Vi har pc på stua og der blir den. Du har aldri noen garnanti for hvem som kommer inn i livet til barnet om du ikke følger med, så stå på kvava!

Skrevet

Har ikke så store barn enda, men jeg tror neppe at det blir aktuelt med internett på rommet så tidlig!

Skrevet

Jeg er enig i at internett kan være en farlig ting... Jeg har selv hatt mange venninder tidligere i tenårne, som har vært ute å møtt gutter, -som senere viste seg å være menn... Heldigvis har det gått bra! Men ikke alle er så heldige.

Men det er vel mulig å skaffe en brannmur på pc`n som gjør den barnevennlig?

Ha pc`n der du har litt kontroll på den.

Og man kan jo ganske så lett finne ut hva barna har vært inne å søkt på, på nett.

Og jeg menerat man kan legge inn et program som sparer på samtaler fra chattesider. Jeg mener ikke at man skal "spionere" på barna sine! Men noen ting er like greit å ta ved rota!

Det er mange syke mennesker ute på nett!!

Vi hadde en oppgave på videregående, i tett samarbeid med lærerene; der utgav vi oss for å være alt i fra små unger i 8-9 års alderen og oppover... Og vi ble sjokkert! Det tok ikke lang tid før det kom eldre menn og kvinner som lokket med penger, mobil ringekort, og andre gaver! Jeg skal ikke nevne hva de var ute etter. Men bruk fantasien!

Jeg syns også at det er mye positivt med pc og internett. Bruk av pc har hjulpet meg med dysileksien, og det er jo mye spennende på nett da! Denne siden er jo ganske spennende og nyttig!

Men som siste råd; styr med en stabil hånd, så vandrer ikke noen vekk fra flokken! (mamma sa alltid det) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...