Anonym bruker Skrevet 2. juli 2006 #1 Skrevet 2. juli 2006 Lillepia på 6 mnd hadde ligget i senga si i bare bleien noen minutter, og når jeg er på vei inn døra ser jeg er veps som går på gulvet. Tar nermeste sko, og denger i vei, så den dør. Så slår det meg,-kanskje den har stukket lillemor??? Hun lå og sutret litt, men det gjør hun jo alltid om kvelden når hun blir lagt...Så ingen vepsestikk på henne, men heller ingen på vepsen (??) Bruker man ikke å se brodden stikke ut da?? Ihvertfall når den er slått på, så har jeg sett at den pleier å komme litt ut. Bør jeg passe ekstra godt på henne nå??? kan det være farlig?
krish Skrevet 2. juli 2006 #2 Skrevet 2. juli 2006 Hei! Jeg blir alltid litt stressa når jeg ser eller hører summing i nærheten av bebis......skjønner godt at du er bekymra. Jeg ville, som du også har gjort, sjekka bebis ordentlig for å se etter stikk. Hvis du fortsatt er i tvil bør du absolutt følge litt med utover kvelden. Noen reagerer jo allergisk på vepsestikk. Men dette går sikkert bra!
Lillehopp Skrevet 2. juli 2006 #3 Skrevet 2. juli 2006 Det høres ikke ut som den har stukket henne i allefall.... Vepsestikk er ikke farlig første gangen men blir stukket, men andre gangen må en følge med for da kan man få reaksjon på det, pga kroppen kjenner igjen giftstoffet. Jeg tror du kan ta det med ro:) Lykke til!
Ranveig R Skrevet 2. juli 2006 #4 Skrevet 2. juli 2006 Vepsestikk er berre farleg om ein er allergisk. Om babyen er allergisk og hadde blitt stukke hadde du merka det. Eg har blitt stukke av ein veps ein gong, og var raud og hoven rundt stikket i mange dagar (og det var rimelig ubehagelig, eg blei nemlig stukke under foten), sjølv om eg ikkje er allergisk. Då eg blei stukke var sjølve stikket for øvrig så vondt at eg skreik til. Om veps så veit eg berre at dei ikkje stikker med mindre dei føler seg veldig trua, fordi brodden blir sittande igjen, og vepsen dør etter kvart. Men kor fort veit eg ikkje. Nei, viss du ikkje ser noko merke kan du vere rimelig sikker på at ho ikkje har blitt stukke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå