mamsentalexogmorgan Skrevet 2. juli 2006 #1 Skrevet 2. juli 2006 Hei, jeg har en liten gutt på 6 dager som jeg prøvde å bade i tummy tuben i går kveld for første gang. Han fikk helt panikk og skrek/hylte. Passet på at vannet var passe med termometer, og sånne ting skulle være ok. Hadde hørt at de elsket å bade fra dag 1 i en sånn, men ikke min lille Morgan Nå sitter jeg her å trenger noen råd før jeg tørr å forsøke igjen.... Noen innspill?
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 2. juli 2006 #2 Skrevet 2. juli 2006 Vi begynte fra han var født. Han syns tydelig det var litt rart, men skrek ikke. Fra gang nr. 2 var det tydelig at han likte det:) Og det tok ikke lang tid før han smilte hver gang vi begynte å fylle den med vann:) Tror det viktigste er at den som bader er veldig rolig, snakker med rolig stemme og smiler masse. Sett babyen roolig ned i tummytuben. Og hold et godt tak på babyen sånn at han/hun føler seg trygg. Ikke gi opp etter 1 (eller 2,3) gang. Noen trenger lenger tid til å venne seg til den:) Lykke til
Gjest Skrevet 2. juli 2006 #3 Skrevet 2. juli 2006 hei du! snuppa vår har ikke begynt å like å bade før nå siste ukene. hun er nå 10 uker og stooorkoser seg, men det har tatt tid! hun vil ha vannet litt varmere enn kroppsvarmt, og trengte masse oppmuntrende smil og rolig stemmebruk. de første gangene gråt hun, så gikk vi videre til sutring/misfornøyde knirk, videre derfra til stille skepsis, og nå plask og moro. så det går seg nok til! barn er ikke alle badeløver, noen trenger tid til å venne seg til alt det nye. det går nok bedre etter hvert! og de trenger jo ikke å bades mer enn en gang i uka eller så i begynnelsen uansett :-)
flåklypa Skrevet 2. juli 2006 #4 Skrevet 2. juli 2006 HEI! Sleit med same problemet eg og første gangene. HAn hyl skreik kvar gang eg prøvde så eg var ganske mota laus. Fekk så råd om å puppe før badinga sånn at han skulle være god og mett. Dette funka som bare det! No stor kosa han seg kvar gang! (han er no 5 veker)
druett-gutten kom 030106:) Skrevet 2. juli 2006 #5 Skrevet 2. juli 2006 Hei, har ikke sånn bade stamp, ,men, prøv med litt varmere eller kaldere vann. Han her liker samme tempratur som oss:)
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2006 #6 Skrevet 2. juli 2006 På sykehuset. Første badet var i et av de badevaskene der. Han hatet det. Så vi henta tummy tuben og bada han en gang til dagen etterpå, og han satt oppi der helt forundra, ikke et knyst. Etter det har han smilt kost seg og plaska oppi der.
2nj♥ Skrevet 2. juli 2006 #7 Skrevet 2. juli 2006 Vi badet han i tummy tub med en gang vi kom hjem fra sykehuset. Han var vel litt skeptisk kanskje..... gråt ikke og så heller ikke ut til at han syntes det var topp. -Men ble bedre etterhvert! Var veldig fornøyd med tummy tuben den første tida, men vi kunne ikke bruke den etter ca 4 mnd for da ville han bare stå i den..... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå