Månestråle85 Skrevet 2. juli 2006 #1 Skrevet 2. juli 2006 Jeg har vært sammen med samboeren min i 10 måneder nå, og vi har begge lyst til å gifte oss. Siden det fortsatt er ganske tidlig, og at vi fortsatt bor i London, så har vi bestemt oss for å vente et par år. Men så er det et lite problem, og det er at han er fra India, og må få oppholdstillatelse når vi flytter til Norge om ett års tid. Så vurderer litt å gifte oss på "papiret" da, og heller ha ordentlig fest senere. Noen som har vært i samme situasjon? Jeg vet at han vil gifte seg med meg av kjærlighet, og ikke oppholdstillatelse, for han var ikke sikker på hvor Norge var før han møtte meg, hehe. Trenger litt råd her...
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2006 #2 Skrevet 2. juli 2006 Jeg har gjort det samme med en mann jeg traff i utlandet, vi hadde vært sammen i 1,5 år da vi giftet oss. Hvis du ser på feks www.udi.no, ser du at det er lettere å få oppholds- og arbeidstillatelse hvis man er gift. Hvilke krav som settes til underhold og bolig kan du også se der. Jeg anbefaler dere å sette igang prosessen så fort som mulig etter at dere evnt har giftet dere, siden det er gjennomsnittlig saksbehandlingstid på 7 måneder. Den norske ambassaden i London kan sikkert være behjelpelige med å svare på spørsmål!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå