Gå til innhold

Ferie og samværshelger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Pappan skulle ha ungene 14 dager på ferie, fikk dem levert 19.juni og jeg får dem tilbake idag.

Men så er det en ting som vi er frykelig uenige om.

Jeg mener samværshelgene skal gå som normalt uavhengig av om han har hatt dem de helgene nå i ferien.

Avtalen er jo annehver helg, og jeg mener at det har ingenting å si om han har hatt dem de to siste helgene pga ferien.

Hva er egentlig rett her....noen som vet ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ikkje du ha ferie og då? Då går det jo tre veker utan at han har helgesamvær... Skal han då ha to helger på rappen før eller etter din ferie for å få opplegget sitt til å gå i balanse?

Om ikkje avtalen seier noko anna, skal han ha det same samværet som han normalt har.

Skrevet

Nei, jeg har ikke ferie jeg, for jeg har ikke opparbeidet meg feriepenger for jeg var i permisjon i fjor.

Er sykemeldt for tida jeg, så jeg har dem jo hele tida ellers, bortsett fra de 14 dagene han nå har hatt dem...

Åssen få dette til å gå i hop da ?

Det er jo hans helg etter planen neste helg, men han nekter, for han sier han skal ikke ha dem tre helger etter hverandre, for han har jo hatt dem 14 dager i ferien....

Skrevet

Normalt praktiseres det slik at samværsforelder f.eks. har to uker sammenhengende ferie, så har den som har hovedomsorgen også to uker ferie. Det vanlige samværet går bort i disse 4 ukene det blir tilsammen. Og fortsetter som vanlig etter at ferieukene er over.

Skrevet

Det vanlege er jo at begge foreldra har ungane i to veker samanhengjande. Så det er jo ikkje urimeleg av faren å forventa to veker "ungefri" om sommaren. Det har jo du hatt.

Men det store spørsmålet er vel om det står noko om dette i avtalen dykkar. Gjer det ikkje det, bør du få det inn.

Min eks har rett til to veker ferie, men ho tek dei visst ikkje ho heller. Synd for henne.

Skrevet

Vi gjør slik som de over her sier. Men hva som er normalt, det vet jeg ikke. Barnfar har jenta normalt fra onsdag til søndag anna hver uke. Så etter ferien, så skulle han egentøig hatt onsdag til søndag igjen. Men det vil jo si det samma som at han nesten har ho 3 uker etterhverandre, med unntak av mandag-onsdag. Så det vanlige samværet faller bort disse ukene og begynner igjen mine ferieuker med jenta

Skrevet

Her skal barna være til faren sin i to uker. Dvs at han skal ha dem to helger på rad, og da blir det min helg etter disse ukene, deretter fortsetter vi med annenhver helg. Han skal i tillegg ha dem en uke etter at de har vært hjemme 3 uker igjen. Dette for at han skal få ha dem mer når det er ferie tid for barna.

Men tenker litt som de andre her, at mor også skal ha barna 2 uker i strekk. Det må jo nesten avtales hvordan det passer inn med ferie til foreldrene også. Dersom faren til dine barn ønsker å ha det sånn, kan du jo møte ham på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...