Gå til innhold

Orange, helt flytende avføring..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

snuppa på 10 uker har de siste ukene begynt å bæsje ca. annen hver dag, og bæsjen hennes er helt tynnflytende, og varierer i ulike orangetoner. Før hadde hun den klassiske "kornete" avføringen, men det er virkelig bare en innsjø i bleia nå for tida!

Er dette helt OK og ikke noe å tenke på, eller burde jeg lufte det med helsestasjonen? Hun fullammes, forresten.

Flott å høre andres erfaringer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette minner om den avføringen som min datter har.. Hun hadde mest kornete avføring den første tiden, nå er det som du sier ofte "innsjø" i bleiene. Men hun bæsjer en del ganger om dagen, og ihvertfall 1-2 av bleiene har "innsjø". Jeg har lest en plass at det er vanlig at avføringen kan skifte lukt og konsistens uten at det trenger å være unormalt.. Hun her også fullammes ;-)

Så lenge hun ser ut til å ha det bra, så er det nok ikke noe farlig. Det var ihvertfall det jeg konkluderte med;-)

Skrevet

Hei du:)

Lukter bæsjen søtt?Så lenge den gjør det så er det ikke noe problem vil jeg tro,det ken jo være mulig du har spist noe som hun reagerer litt på:)

Få i henne nok mm slik at hun ikke tørker ut hvis hun har liit diare:)

Har det ikke gitt seg iløpet av de nærmeste dagene kan du jo ta en telefon til HS!

Lykke til videre med den lille skjønne!

Skrevet

"Et fullstendig brysternært barn får sjelden forstoppelse. Vanligvis er avføringen ganske løs og vellingaktig. Dette er normalt og ikke diaré slik mange tror. Fargen er høyst varierende, fra lys gul til mørk gul og over mot det grønnlige".

Tatt fra heftet "Hvordan du ammer ditt barn", som jeg fikk på sykehuset.

Men det er selvsagt greit å høre med hs om du er bekymret da.. ;-)

Skrevet

Som det blei sagt over her, så kan morsmelkernærte babyar ha nær sagt kva slags farge og konistens på bæsjen som helst, utan at det gjer noko.

Det gjer ingen ting om det blir "innsjø" i bleia, så lenge det ikkje er oftare enn annankvar dag. Men dersom babyen får diaré (heilt tynn bæsj - like tyntflytande som vatn) og har veldig mange bæsjebleier i forhold til det ho pleier, bør du snakke med lege. Babyar blir lett dehydrerte når dei har diaré.

Du kan sjølvsagt nevne det på helsestasjonen, det er alltid godt å høyre fagfolk sine meiningar når ein er usikker sjølv. Men eg vil tru at det er heilt normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...