:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. juli 2006 #1 Skrevet 2. juli 2006 hvordan er det?? ville dere gjort det en gang til?? alle snakker om at det er så ufatelig syn på meg som blir alene med en baby. men klarer ikke helt og se hvorfor det blir så syn på meg. jo det blir sikkert slitsomt. men jeg får dele det med babyen min. og klarer ikke se for meg at det ikke blir det beste som har hent meg. så da kan det vel ikke være så ille?? noen som vil dele positive og negative erfaringer??
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2006 #2 Skrevet 2. juli 2006 Ble alene da jenta var 1 år jeg, og det var vondt. Men det er vel ethvert samlivsbrudd. Men det å være alene med henne nå i ettertid synes jeg går helt fint. Vi har det suuupert sammen!=)
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2006 #3 Skrevet 2. juli 2006 Synes det er..helt supert jeg! Har vært alene med han fra første gang jeg så han kan man vell si:) Kanskje det er det at jeg ikke er vant med og ikke være alene? Synes nesten jeg bare har positive erfaringer med dettan..! c",) eneste er vell at av og til triller det noen tårer fordi jeg skulle ønske faren hannes brydde seg om han..
liten og lettmett Skrevet 2. juli 2006 #4 Skrevet 2. juli 2006 Nå var det ikke jeg som gikk. Men hadde jeg visst for flere år siden det jeg vet i dag, så hadde jeg nok gått selv Jeg har det deilig, jeg har det bra med meg selv og barna. Det er absolutt ikke synd på meg. Ja jeg er sliten til tider, men mye mindre enn jeg var i forholdet faktisk. Og med to barn blir man jo sliten. Det er en kabal som skal gå i hop uansett om man er to eller en voksen. Det beste med å være en er faktisk at jeg vet nøyaktig hva jeg har å forholde meg til. Jeg kan ikke forvente at en annen skal gjøre noe, og vet at alt henger på meg. Ingen blir sure om ikke jeg gjør som de forventer heller.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 2. juli 2006 hi hi.. det var det jeg trodde, mente og håpet føler det er litt sånn som når man skal flytte hjemmefra for første gang. alle forteller hvor hvanskelig det er og hvor dårlig råd du får, men når det kommer til stykke greier man seg gangske bra
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2006 #6 Skrevet 2. juli 2006 Hei, Jeg er alene med min lille sønn og det går bra med oss 2 og økonomien er helt ok. Ja, det er slitsomt å ha ansvar for babyen min 24 timer i døgnet/ 7 dager i uka, men det er sånn man lærer seg å leve med. Det som jeg derimot synes er verst med å være alenemor er at alle venner plutselig forsvinner (spesielt de som ikke har barn fra før). Har også en annen venninne som er alenemor og hun har jeg også mistet kontakten med. Jeg vet ikke om det er meg det er noe galt med, eller at jeg rett og slett ikke orker å opprettholde overfladiske vennskap når jeg nå har sønnen min å tenke på hele tiden. Men selvom jeg synes det er greit å være alene med han så vil jeg bare du skal være klar over at det kan bli ganske ensomt. Jeg har familie og venner ( de få man har igjen) her jeg bor og likevel så er jeg MASSE alene med gutten min. Han skal jo legges om kvelden og jeg kan ikke akkurat invitere folk hjem til oss hver kveld, eller så veldig ofte, så det blir mange ensomme kvelder. Vi skal flytte nå og jeg må gjøre alt som er av pakking og vasking selv fordi ingen venner gidder å hjelpe til med noe så kjedelig som å vaske. Alene med en baby så er ikke det veldig kult og lett. Men for å vri det til det positive så er jo selvfølgelig sønnen min det beste som har hendt meg. Uansett om jeg hadde fått valget igjen så ville jeg ha gjort det om igjen, aldri så slitsomt og ensomt som det er. Så stå på og kos deg med babyen når den kommer, men bare vit at det kan bli ensomt og annerledes enn du tror nå. Det erfarte jeg... Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2006 #7 Skrevet 3. juli 2006 Det meste er positivt. Men det er vondt å føle på ensomheten noen ganger. Håper du har venner og familie som stiller opp, så du ikke blir helt alene.
Fam.Martinussen Skrevet 3. juli 2006 #8 Skrevet 3. juli 2006 heisann. jeg har to gutter, en på snart tre og en liten baby på snart to måneder. det kan være sitsomt men hadde jeg kunne valgt om igjen så haddde jeg ikke valgt annerleds..kanskje hadde jeg gått fra faren før men da hadde ikke andre mann vært her. syntes ikke å være alene med 1 var noe problem og stor koste meg og nå når jeg har to er det enda bedre...har faktisk lyst på en til allerede(skjønner ikke hvorfor..hehe) men har ikke lyst på en mann...klarer meg ypperlig alene så nå har jeg vært alene i 1,5 år. kos deg masse... ensomheten kan komme av og til men når du har faste rutiner på den lille så er det jo deilig når du kan bruke tid på deg selv etter den lille er lagt. eller man kan bruke all den tiden med å dikke og dulle med den lille om dagen og når den er lagt så gjør du husarbeid da merker man ikke ensomheten så voldsomt. jeg har heldigvis foreldre som er utrolige flinke til å stille opp selv om vi bor på hver vår kant av byn.og jeg har venner som jeg kan ringe til å mase med hvis jeg trenger det. lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå