Gå til innhold

Nugatti!!!!!!!!!!!!MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så dødssynd og verdens undergang om barna får nugatti på skiven??? På noen her virker det som at det er det værste man kan gjøre her i verden, jo!!!! Skrekk og gru!!!!! *rister på hodet*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om man skal gi barna sjokoladepålegg er det bedre å gi sjokade enn nugatti. Sist nevnte er laget av nøtter, og kan forårsake allergi.

Ellers ¨så syntes jeg det er opp til hver enkel å vurdere hva de gir barna sine eller ei.

Skrevet

Syns det er så unødvendig å venne ungene på sånt tidlig. Hvor mange unger skal ikke ha annet?

Når du gir ungene dine sånt ukritisk (snakker ikke om de som har en boks i ny og ne) ser jeg nok på deg som rimelig uopplyst!

Skrevet

Jeg kan ikke noe for det, men jeg synes det er trist når jeg har vakt i friminuttene på skolen i spisefri og da ser hva elevene spiser og oppdager at de mest urolige og bråkete elevene sitter og spiser loff med nugatti på...hver dag! Det er tilnærmet null næring i det som gir langsiktig energi og tillegg mye sukker som gjør dem enda mer rabiate og ukonsentrerte enn de alt var fra før av.

Klart man kan få nugatti på skiven en gang i blandt, for all del, men man bør virkelig ikke gi dette til dagen til ungene sine dersom man vil det beste for dem. Barna er avhengig av oss for å gi dem et så godt liv som mulig, og en del av det innebærer at de blir tilvendt et sundt og variert kosthold (så klart med lov til kos en gang i blandt!) som gir dem de beste muligheten for å få nok energi og konsentrasjon til å ha det fint i hverdagen!

Å gi nugatte på skiven er ikke det verste man kan gjøre, og spesielt ikke om det bare er innimellom, men synes du virkelig det er noe videre smart?

Skrevet

Det er nok bare folk som er lite opplyste som kan finne på å gi ungene sine brødskiver med nugatti daglig/ofte. Vi trenger næring og får helse utfra den maten vi spiser. Herdet fett, salt, sukker og tilsetningsstoffer bør være sistevalget. Blir sjokkert når jeg ser unger som daglig spiser skjult sukker som det er i loff, vanlig pasta etc.

Noe skal de jo selvsagt ha i seg og en og annen skive med nugatti er sikkert helt greit etter aktive dager. Men som skolemat synes jeg ikke det er et alternativ. Men det er klart det tar kortere tid å smøre en nugattiskive enn å lage litt frisk fruktblanding eller legge ved grønnsaker til skivene. Ungene lærer å like sunn mat, på samme måte som de lærer å prioritere nugattiboksen.

Måten du skrive på hovedinnlegger, sier meg at du har et lettvint forhold til maten til barna dine. Jeg tror ikke du vet hvor skadelig sukker kan være, for det er rent sukker og herdet fett (herdet fett skader blodårene og alle vet jo hva som skjer da) i den boksen.

Sukker med måte, nugatti er helt greit av og til og settes sikkert også mer pris på enn om man kan smøre halve nugattiboksen på i løpet av uken.

Skrevet

Jeg er på ingen måte hysterisk når det gjelder kostholdet tl guttungen . Denne helga som vi har vært i dyreparken har han spist is og hamburger dagen lang og storkost seg !!

Nå som det er sommer og ferie ser jeg ikke noe galt i å få en is om dagen f.eks.

Men det er det daglige som teller.Brødmat skal være et sunt måltid på morgen til lunch eller kvelds. tar man nugatti på skiva er det ikke sunt lenger. Får de det til alle brødmåtider hver dag blir det helt sykt spør du meg.

Fedme er den vestlige verden sitt største helseproblem idag. Etter å ha vært på ferie i helgen og sett mange barne familier er jeg nesten i sjokk over å se hvor mange rett og slett feite foreldre og barn det har blitt i dette landet!!!! Nå får jeg sikkert masse kjeft for å si dette , men det er faktisk sant.

Vi har ansvar for at ikke barna våre skal bli tykke å usunne og dettte gjør vi gjennom å gi dem et sunt forhold til mat og gode matvaner.

Skrevet

Synes også det er godt:)

Og du vet: alt med måte, så går det ¨så bra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...