Mø schæl! Skrevet 2. juli 2006 #1 Skrevet 2. juli 2006 Jenta vår har fått 7 tenner som selvsagt må pusses, men hun hyler og vrir seg når vi setter i gang, så det blir så som så med pussen! Det gikk helt greit før, så plutselig var det ikke gøy lenger. Føles liksom så brutalt å bare tviholde hodet hennes også, så tips mottas med stor takk :-)! Hun er forresten 11 måneder.
Halloween-mamma Skrevet 2. juli 2006 #2 Skrevet 2. juli 2006 Skrekk o gru, enn så lenge liker min på 8 mnd å pusse, men vi kommer vel snart til dette stadiet vi også.. Har du prøvd sånn tannbørste du kan sette på fingeren, som de har på apoteket? Liker hun ikke å pusse selv lenger heller? Synge sang? Du kan pusse dine tenner og la henne få pusse sine samtidig? Gutten min har to tannbørster, siden han nå helst vil holde tannbørsten selv heeeeele tiden, så da pusse han med den ene og jeg med den andre.. Hvis intet annet funker kan du f.eks. legge henne på badegulvet og stå over henne og tøyse og tulle masse slik at hun ler (og gaper..) og så snike deg til et puss eller to innimellom tøysingen og tullingen Det har jeg planlagt som siste utvei hvis alt annet går rett vest når min begynner å knipe igjen munnen!
fox`y Skrevet 2. juli 2006 #3 Skrevet 2. juli 2006 hei=O) hadde d sånn me poden her å,av å til nekter han ennå å d må litt makt til for å få til å pusse... det du kan prøve er: * synge samme sang hver gang feks puss puss eller blir ikke hull i en tann som er ren. * la snuppa få holde sin egen tannbørste,her har vi 1 hver. * ta pause vist hun vrir seg mye,å prøve på nytt igjen like etterpå * lek dere gjennom tannpussen. dette er d som funket til slutt her,syns dette er vanskelig selv jeg. Masse lykke til iallefall..=O)
Mø schæl! Skrevet 2. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 2. juli 2006 Tusen takk for kjempegode råd, begge to :-)! Både ekstra tannbørste og sang skal prøves - eller tipset om å få henne til å le hvis ikke det funker :-)! Skal gi tilbakemelding på hvordan dette går, hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå