Anonym bruker Skrevet 1. juli 2006 #1 Skrevet 1. juli 2006 Vi venter snart et barn til, og da er det jo ikke så lenge til dåp. Vi døpte forstemann og vil gjerne gjøre det igjen med andre. Men denne gangen er alt så kompliert. For det har vært litt krangling og skillsmisse i familien/slekten. Så den er splittet i alle rettninger. Så dem kommer ikke om dem kommer osv. Vi vil ikke gjøre forskjell siden dette er besteforeldre og våre foreldre som står oss nær. Og ha dem samme ville bare gjøre alt spent og ukoselig. Og at ingen kommer blir veldig stille og trist i kirken og ikke noe selskap. Så dette er vanskelig denne gangen. Slik jeg tenker nå er å ikke ha noe fest ellerpå, kanskje en liten sammenkosms med faddere. Og gi beskjed til alle at det er den dagen i kirken og håpe på at noen vil dukke opp. Blir rart.
l_oppegaard Skrevet 4. juli 2006 #2 Skrevet 4. juli 2006 Hei! Forstår at du syntes at dette er et vanskelig tema. Jeg hadde informert partene om situasjonen på forhånd,og sagt det som det er at dere ikke er sikre på om dere vil ha dem der ettersom de ikke klarer å oppføre seg i hverandres nærvær. Og minnet dem om at dette er dagen til barnebarn/oldebarn og at de bør være voksne nok til å gjøre dagen til dåpsbarnet så spesiell som mulig uten at de krangler. Hvis de ikke klarer det hadde jeg gitt klar beskjed om at da vil jeg ikke at noen kommer, at det er bedre for barna at de treffer de en annen gang ettersom det blir vanskelig og velge mellom dem. Så vil jeg heller ha invitert faddere og venner til dåpsfest. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2006 #3 Skrevet 8. juli 2006 Skjønner problemet ditt. Vi har egentlig tenkt å ha en Navnfest, men pga alt tullet i familien så dropper vi det. Orker ikke tanken på en spent og ukoselig sammenkomst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå