MAJA-67 Skrevet 1. juli 2006 #1 Skrevet 1. juli 2006 Har sittet og lest innleggene om matvaner og grøt, og tenkte bare jeg ville fortelle at Oscar liker Hipp risgrøt med fersken og banan. Den skal kun blandes med vann, noe jeg syntes er veldig greit. Denne grøten er fra 4 måneder, og han begynte med den rett etter han ble 4 måneder. Først begynte vi med maisgrøt fra Nestle, men han er ikke så glad i den. Han har hele tiden vært mest glad i middag, og nå spiser han stort sett 1 helt 4 måneders glass hver dag. (han blir 6 måneder om 6 dager) Ellers har vi vært over en uke på ferie i Kristiansand, og Oscar har oppført seg eksemplarisk. Men- alle rutinene er borte...!!! Vel, vel vi får prøve å innføre dem igjen. I går kjørte vi bil i 4,5 timer, og han var våken de 3 siste av dem. Nå er alt bare surr. I skrivende stund sitter han på fanget mitt, bikkja bjeffer (så jeg måtte avbryte å hente ham), gubben ser på fotballkamp, eldstemann sitter på PC'n sin, og den mellomste er på overnatting hos en kompis. Og jeg som hadde tenkt å ta en øl i kveld. Ser ut som det spøker for den. Forøvrig elsker Oscar å sitte her forann PC'n. Nei, nå må jeg prøve å legge ham igjen, så kanskje jeg får tatt den ølen allikevel... Ha en fortsatt god kveld alle sammen !
AnnaLee Skrevet 1. juli 2006 #2 Skrevet 1. juli 2006 Hei MAJA-67. Har lurt på dette med grøt jeg også. Har begynt å introdusere så smått fordi jeg syns Elise pupper oftere og oftere nå - nesten annenhver time faktisk. Nå er det jo veldig varmt da, så hun er kanskje litt ekstra tørst i tillegg.Hun er nå 4 mnd. Men, har funnet ut at hun ikke tåler NAN mme. Vi har vært en tur på Hafjell i ferien (forrige uke) med et par dager i Hunderfossen for eldstemanns skyld. Så mor hadde lyst på et par glass rødvin og Elise drakk 1,5 dl mme til kveldsmat. Etter to timer begynte hun å kaste opp, og det holdt hun på med i flere timer. Fredag kveld skulle jeg blande grøt med mme tenkte jeg - for enkelthet skyld siden pumpa mi lå i oppvaskmaskinen (som var i gang!!) Det samme skjedde, etter to timer kastet hun opp igjen - så nå har jeg blandet med mm. Tenkte kanskje jeg kunne blande grøten med vann i steden, hun får jo mm ved siden av - hva tror du om det? Ellers har jeg introdusert litt fruktpurre med eple og mango både i grøten og for seg selv. Vet ikke egentlig om hun liker det, hun spiser jo bare 2-3 te-skjeer. Håper uansett at jeg finner en løsning så hun kan være hjemme med pappan neste helg - da ønsker jeg meg en tur til Kongsberg Jazzfestival!!
MAJA-67 Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2006 Hei AnnaLee ! Er det virkelig 4 måneder siden Elise kom til verden ? Syntes liksom det var så lenge etter Oscar, men det er det jo ikke. Det hadde vært koselig å treffe dere. Når har dere ferie? Vet du noe mer om Gravid68 og Maja68 ? Vi kunne jo ta et strandtreff eller noe...?? Når det gjelder grøt tror jeg sikkert det går bra å blande den med vann, men du er jo helt sikker hvis du velger en type som skal blandes med vann. Kan anbefale Hipp risgrøt med fersken og banan (fås kjøpt på Maxi ). Så kjedelig at hun ikke tåler mme. Du får ha lykke til med mating, og så håper jeg du får luftet deg litt på jazzfestivalen. God fornøyelse ! Snakkes.
AnnaLee Skrevet 6. juli 2006 #4 Skrevet 6. juli 2006 Hei igjen. Ja, tenk at det er 4 mnd siden fødsel, tiden går så fort :-) Vi koser oss veldig selv om det er veldig varmt om dagen. Vi er snart ferdig med ferien, er i slutten av den 3. uka nå. Har hatt noen fine dager på Hafjell og Hunderfossen med venner og nå noen flotte dager på fjellet og en dag i Bø Sommarland. Har ikke hørt noe fra de andre jentene nå i sommer, de har kanskje ferie nå også. Et strandtreff hadde vært hyggelig, hvis været holder blir det nok noen dager på Hagatjern til neste uke på meg og Elise. Har ellers blanda grøt med vann (spurte på Helsestasjon), men vil også prøve Hipp sin grøt og se om jeg får tak i Ris og Hvete melk fra Helios. Har jo nok melk selv ennå, men det blir som en erstatning hvis jeg skal bort noen timer. Jeg sender deg en sms til uka, hvis det passer kan vi jo ta en badetur eller en lunsj. Snakkes :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå