Anonym bruker Skrevet 1. juli 2006 #1 Skrevet 1. juli 2006 Og det har han gjort leeenge. Han er nå 1 1/2 år, og jeg må ha på ham sleve-smekker hele tiden ellers blir klærne han dyvåte med en gang. Skifter de sikkert 10 ganger for dagen. Greit nok at alle unger slever litt - spesielt når de får tenner, men det tar jo aldri slutt! Han er mye tett i nesen, kan dette gjøre at han slever mye? At han må puste med munnen åpen og det da er lettere å sleve? Men jeg syns likevel ha slevet like mye før han ble plaget med tett nese.... Noen erfaringer/tips? Hvor lenge varer dette?
Tokatter_USA Skrevet 1. juli 2006 #2 Skrevet 1. juli 2006 Min jente har også siklet masse. Hun begynte da hun var ca. 3,5 mnd. gammel og har holdt på til nå. Nå er hun 19, nesten 20 mnd. gammel. Hun fikk sin første tann da hun var 4 mnd. gammel, og har alle de tennene hun skal ha på denne alderen nå, så det hadde mye med det å gjøre, men det var jo helt over alle grenser. I perioder brukte hun to smekker av gangen, og de måtte skiftes flere ganger pr. dag. Nå er det blitt bedre. Hun sikler ennå, men vi bruker ikke smekker lenger. Noe av grunnen er at det er så varmt, så det gjør ingenting om hun blir litt våt, men det er altså ikke lenger så ille. Jeg var hos tannlegen forleden og spurte henne som renset tennene mine om hva grunnen kunne være, men hun visste ikke. Så satt jeg der i stolen og ventet på tannlegen, tok opp et blad som lå der og fant en liten artikkel om akkurat dette! Der stod det at som regel er det bare det at sikkelet ikke plager barnet, så det tenker ikke på å svelge det. I noen tilfeller er det sånn at barnet har problemer med å svelge, men ettersom Snups spiser og drikker vanlig, tror jeg ikke det er hennes problem. Jeg lurer også på hvor lenge det varer....
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2006 #3 Skrevet 1. juli 2006 Nei, tror nok ikke det har noe med at han har problemer med å svelge å gjøre. Han spiser og drikker helt greit. Uff, ja håper det forsvinner snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå