Gå til innhold

Andre som sliter med mating (5 mnd)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby er 5 mnd og nekter pupp på dagtid og vil heller ikke ha mat...huff og huff hva skal jeg gjøre. Han blir så grinete stakar....!

Liker ikke mat, har prøvd grøt og div.

Tar pupp på natta eller når han er stuptrøtt ellers.

Noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med banan? Eller avokado? Det har i alle fall vært suksess her! En liten inngangsport til matens verden...

Skrevet

Min var slik en periode. Prøv å amme rett etter han har våknet fra lurene sine på dagen, helst på soverommet der det er rolig og ikke så mye å bli distrahert av.

Og han får helt sikkert i seg nok mat, i og med at han tar det igjen på natten.. Trøsten er at dette vil gå over :) Det er bare en periode nå der han er så opptatt av hele den store verden at han ikke "orker" pupp...min ble også helt hysterisk til tider hvis jeg våget å antyde at han kanskje burde få i seg litt melk...

Hvis du synes han har tørre bleier i løpet av dagen kan du prøve å gi litt vann.. Min gutt bare lekte og tullet med tutekopp og tuteflaske, men når jeg prøvde Imsdal- eller Oldenflaske med sprtscap så drakk han som bare det.. Eventuelt kan du prøve litt fra kopp.

Skrevet

Min lille er slik oxo. Han tar pupp best om natten. Og når han er stuptrøtt. Sover lite på dagtid. Har så smått begynt med smaksprøver (han er 5 måneder og 3 uker). Kjøpte økologisk hirsegrøt. Denne spyttet han ut. Altfor sundt, helt sikkert. *S* Kjøpte så Nestle sin maisgrøt (4 måneder). Denne blandes med morsmelk og ble godt likt. Problemet er at jeg synes det er vanskelig å pumpe meg til tider. Så en dag kjøpte jeg risgrøt med banan og fersken fra Hipp (4 måneder). Denne er visst VELDIG GOD for nå gapte han som bare det og kunne nok godt tenkt seg full porsjon. Og banan, som over, er storfavoritt. Lager masse koselyder når han får most banan.... Lykke til videre! *S*

Skrevet

Få ro rundt amminga! Min knott måtte ammes unna anna folk en periode - plutselig skulle han bare spise på natta, og var veldig surkete på dagen. Da ble mamma utslitt, gitt! Med jenta jeg nå har (4mnd) må jeg stadig vekk "stikke av" for å få i henne pupp. Gjerne om så til soverommet. På bytur hjelper det av og til å dekke for øynene.

Kanskje babyen din ikke vil ha særlig mat ennå? Det er jo nok med pupp ennå ei god stund. Maser vi foreldre med maten blir ungen fort negativ til maten... Ungen må ha lyst på maten!

Lykke til! :o)

Skrevet

Min gutt på 5mnd var sånn denne uka han også, men nå er det helt normalt igjen.

Så det går over ikke noe å være urolig for.

Skrevet

Min datter på 5 1/2 måned er ikke glad i grøt. Prøver nå hvetegrøt med havre hvor jeg tilsetter litt aprikospuré. Virker som hun lettere kan godta den. Har laget middag selv og frosset ned i isterningformer. Hun liker den, men de siste dagene har det også vært vanskelig å få i henne dette. I natt har hun vært på puppen hele natten, i dag har det vært puppenekt store deler av dagen. Sover ofte dårlig på dagtid fordi hun ikke spiser ordentlig, og i dag har det vært bare tull og tøys med søvnen. Det har kanskje noe med varmen å gjøre? Vi får holde øye med bleiene. Det er nok ingen fare så lenge de er våte. Prøver å gi litt vann også, jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...