Pimboli Skrevet 1. juli 2006 #1 Skrevet 1. juli 2006 Hvilke grøt begynte dere med? Det er vel bare maisgrøt eller risgrøt som er fra 4mnd? Noe som gir mer magevondt? Tenkte å gi snuppa en smaksprøve en dag:o)
Gemini77 Skrevet 1. juli 2006 #2 Skrevet 1. juli 2006 Vi begynte med maisgrøt. Ingen spesiell grunn men den eneste de hadde i butikken der jeg var. Man kan også få havregrøt med ris og hvete for 4 mnd gamle babyer, men den skal blandes med vann. Prøvde den innimellom så jeg slapp å pumpe meg hver dag, men den falt ikke i smak.. Du skulle sett grimasene.. :-D Men maisgrøten går ned på helkant! :-D SÅ bare prøv deg frem og finn ut hvilken grøt snuppa liker best.. maisgrøten har iallefall en god og myk konsistens..
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2006 #3 Skrevet 1. juli 2006 Jeg synes maisgrøten kan bli litt ekkel og melete i smaken, vanskelig å røre ut. Risgrøten smaker mye bedre synes jeg, men når den blandes ut med morsmelk blir den suppetynn. Vesla her synes den er lett å spise, da, og den glir ned på høykant. Har en halv teskje maltekstrakt i, og i dag hadde jeg oppi litt most banan. Det var godt )
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2006 #4 Skrevet 1. juli 2006 Hvis du bor slik at du kan handle i Sverige, vil jeg anbefale Sempers grøter fra 4 mnd. Se her: http://www.semper.se/templates/ProductList.aspx?id=720
Småbarnsmor og mormor Skrevet 2. juli 2006 #5 Skrevet 2. juli 2006 Jeg gikk rett opp på havre med banan-aprikos. Den er fra 6 mnd og skal blandes med vann.Men er den eneste av de jeg har prøvd som han vil spise. Han er nå 5 mnd.
Ranveig R Skrevet 2. juli 2006 #6 Skrevet 2. juli 2006 Vi begynte med ris (trur ikkje Holle har maisgraut, og vi brukar ikkje andre merke). Den blei i alle fall veldig godt mottatt her, og er ganske søt på smak, sjølv om den ikkje er tilsett sukker. Begge desse typane skal vere milde og gode for magen, så sannsynlegvis speler det liten rolle kva for ein du begynner med.
Dua :o) Skrevet 2. juli 2006 #7 Skrevet 2. juli 2006 Jeg prøvde med risgrøt først, men det nekta hun å spise, prøvde maisgrøt og da spiste hun som bare det. Har brukt den til nå og da gikk vi over til hvetegrøt med frukt. den falt også i smak.
Beama Skrevet 2. juli 2006 #8 Skrevet 2. juli 2006 Vi begynte med maisgrøt.. den liker hun kjempegodt.. Hun har nå også fått smake risgrøten.. likte den også kjempegodt.. Men de får lettere hard mage av risgrøt... så kanskje maisgrøt er best å begynne med med tanke på magen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå