Gå til innhold

Hvordan bli kjærester igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann og jeg har vært sammen i åtte år og gift snart ett. vi prøvde nå å bli gravide med nummer to. men hadde ikke klaff på første forsøk. Par dager etterpå kommer min mann og sier han ikke er sikker på følelsene sine lenger. føler han har en veldig god venn, men ingen kjæreste. vi skal til rådgivning om noen uker for å få litt veiledning. han ønsker å gjøre alt for å redde dette. det gjør jo jeg også , elsker han over alt. Har noen vært i lignende situasjon, hvordan taklet dere det, gikk det bra?

På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke selv vært i din situasjon, men en venninne av meg (de har tre barn og har vært gifte i en del år) ble bekymret over sitt ekteskap for noen år siden - de hadde sklidd fra hverandre, og det som fikk hennes øyne opp var alle venneparene i deres sosiale sirkel, som skilte seg.

Så hun og mannen bestemte seg for at de måtte jobbe med eget forhold for ikke å "ende opp" som flere av deres venner. De ordnet seg en god barnevakt og hver lørdag går de ut på "date", spiser middag på resturant og går ut og danser av og til, går ut sammen med andre par, på kino og diverse - er kjærester (med barna og "bekymringene" hjemme!)

Tror at det å være kjærester handler om å "se" hverandre, bli flink til å gi komlimenter, "flørte" i hverdagen så mye en kan, gi hverandre masse klemmer og kyss. Ta på hverandre, hold rundt hverandre.... vis at du bryr deg!!!

Min mann får ikke forlate huset om morgenen uten å gi meg en god klem (holde rund meg) og et kyss - og det er det første han gjør når vi ser hverandre igjen på ettermiddagen/kvelden.

Dette kan kanskje virke litt "unaturlig" til å begynne med, men prøv det i en periode å se om det hjelper. Ellers er det vel veldig vanlig at forhold går i bølgedaler - og en skal ikke undervurdere viktigheten av å være gode venner i et forhold.

Håper det blir mere "romance" etter hvert. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...