Gå til innhold

5 uker og må kaste inn håndkle og gi mme:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

trodde ikke amming skulle bli ett problem, men nå har jeg nesten mistet melken. Har pumpet som en gal ++ men det hjelper ikke:( Syns det er litt trist. Men barnet må jo få nok mat. Noen fler som gir mme til så små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du fortsatt ønsker å amme, så hadde jeg ringt en ammehjelper. Slet veldig med min midterste i begynnelsen, fordi hun var litt gul og veldig slapp. Holdt på i lang tid, og tilslutt ble nesten slutt. Da setter det seg i hodet, og man tror IHVERTFALL at det ikke er noe. Snakket med en ammehjelper som beroliget meg med at jeg hadde nok, og vips så var jeg igang igjen:-)

Så ta en tlf hvis det er det du ønsker...

Skrevet

klart det er lov å kaste inn håndkle, men har du tatt kontakt med ammehjelpen? de kan gi deg råd for å øke melkemengden og hvordan du får til å amme. er ikke sikkert du må slutte helt- kanskje bpde mm og mme?

Skrevet

jeg begynte også med mme når lillesnupp var 5 uker, og det var ikke mye morro for selvfølelsen til mamma nei... men men nå har jeg en herlig datter på snart fire mnd som er blid og god, og jeg er opplagt og har det så bra!!! :) som en inne på flaskemelk debatten pleier å si; mamming er mye viktigere enn amming!!!

Skrevet

Takk:) Skal prøve å pumpe ut det jeg kan, men må gi mme i tilegg.

Skrevet

Det samme skjedde her. Ammet eldste i 8 mnd og trodde ikke det skulle være noe problem denne gangen heller:( Lillegutt sugde feil og ble aldri mett....prøvd nesespray for å få opp produksjonen av melka,men hjalp ikke. Etter 3 uker hadde han gått ned i vekt og fikk beskjed om å amme mer...hallo...han hang jo i puppen hele døgnet. Hs sa jeg måtte gi mme siden han var sliten etter å "jage" etter mat.

4 uker kastet jeg inn hånkle og det var trist med en gang.Jeg følte meg så misslykket.

Nå har vi verdens blideste tass på 9 uker som sover hele natta. Jeg tenker nå på det positive med å ikke amme jeg....pappan får hjulpet mer til og jeg har fått kost meg masse med storerbror også:)

Her hos oss ble det det beste for hele familien...var ikke vært og streve lenger:)

Kos deg med babyn din du og gi mme med god samvittighet....du har jo prøvd:) Lykke til...

Skrevet

Vær klar over at babyen får ut mye mer melk enn du klarer å pumpe. Så hvis du tror du har lite melk bare ut fra hvor mye du får ut, kan det være feil...

Tror du at du har lite melk fordi du merker det på den lille, derimot..

Legg ham isåfall til så ofte som mulig, ta livet helt med ro, sov og drikk det du kan, og pump innimellom (særlig på kvelds/nattestid, det er med på å øke produksjonen)...

Jeg hadde også lite melk til å begynne med fikk bare pumpet ut 10 ml...

Tildes mamma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...