Gå til innhold

Når gjør dere husarbeid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når barna er våken? Borte? I seng?

Jeg mener ikke sånn smårydding, og sånt som vi mødre gjør hele tiden, men en skikkelig helgavask :-)

I dag har jeg brukt HELE lørdagen på husarbeid. Det var ikke akkurat det jeg hadde planlagt, men når jeg var så godt i gang i formiddag, bare ble det sånn..

Heldigvis har trekløveret lekt seg godt, og til tider vært hjelpsomme :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som snart mamma til tre unger i løpet av ca 4 år skal jeg være den første til å innrømme at husarbeid noen ganger er et slit...

Er gravid med nr tre som kommer i oktober, så nå merker jeg at det blir ekstra tungt.

Jeg prøver så godt jeg kan å ha det vasket til helga, men noen ganger bruker jeg helga til å få det unna.

Jobber turnus i tillegg i full stilling så det går i hundre!

• 2 uker senere...
Skrevet

Huff,skikkelig storrengjøring kan jeg ikke huske sist jeg gjorde engang...

Flytta inn i nytt hus når jeg var 7 måneder på vei,så da var det jo vaska av proffe vaskefirma på forhånd. Nå har vesla 3 mndr,jeg har ikke tatt skikkelig vask enda. Tar ett og ett rom etter hva jeg har sjangs til. Storegutt på 7 år er jo ikke noe problem,verre med vesla på 3 mndr som krever sitt :-)

Så nå skal jeg få trillepike, 2 x i uken i ca 2 timer,så da skal jeg gjøre husarbeid (tenkte egentlig å ha vaskekone,men de tar ikke rydding,og det er det det er mest av,så da ble det trillepike til vesla istedet).

Før jeg fikk vesla gjorde jeg mest husarbeid når guttungen var på skolen (jobber deltid på kveld/helg til vanlig),men var ikke noe problem å rydde/vaske mens han var hjemme heller

Skrevet

Hmmm...ja når gjør jeg det? Det blir jo stort sett i helgene, og da er de enten hjemme og leker/hjelper til, eller så sender jeg de ut med far på lekeplassen...

Men sånn generelt ellers blir det vel egentlig bare litt og litt om gangen...

Skrevet

Jeg har selv 4 barn og samboeren har 2..Jeg er hjemmeværende,så alt her hjemme faller stort sett på meg.

det jeg gjorde når ungene var små,var å gi de en klut og så vasket de dørene,mens jeg tok det andre.De var så ivrige,atte.De fikk såklart lønn for strevet;en is etter eget ønske på kiosken når vi var ferdige.Fungerte kjempefint frem til de var rundt 6.Etter den alderen forsvant de som et olja lyn når det skulle vaskes.:)

Skrevet

Vel jeg har ikke barn ennå, så sånn sett er jeg vel "heldigere" når det gjelder at jeg har mere tid til husarbeid. Men jeg kan ikke si at jeg syns husarbeid å husvask er min "favoritt hobby".

Jeg gjør husarbeid når lysten kommer, gjerne med mp3 dyttet inn i ørene, full av favorittmusikke min.

Mitt sprøsmål er: Hvor er mannen hen?? Greit hvis man er alenemor..

Men hvor er mannen ellers oppi alt dette?

Jeg satte ned foten ganske så tidlig med samboeren min.

Vi kvinner jobber like hardt og like mye som menn gjør. Så har kanskje endel av oss jobber som ikke krever enorme muslkelmasser i armer og ben, men det tror jeg vi tar igjen i muskel-hjernemasse og iherdighet.

Hjemme hos oss deler vi husarbeidet mellom oss etter hva vi liker å gjøre. Jeg hater å støvsuge, han hater å vaske gulv... Greit, da bytter vi!

Jeg ønsker ikke å komme hjem i fra jobben å måtte gjøre alt alene!

Dette løste vi med en lang samtale og så tok vi hverandre i hånden!!

• 2 år senere...
Gjest trønder25århar1avhver06og08:)
Skrevet

Når de har lagt seg

Skrevet

Ettermiddag/kveld. Kanskje en lørdag i ny og ne. Enten gjør jeg det, og mannen tar med ungene ut. Eller så gjør han det og jeg tar med ungene. Jeg liker best å ta med ungene og la han vaske.. ;))))

Skrevet

På en fridag når ungene er i barnehagen og på skolen, da får jeg jobbet mest effektivt. Setter musikken på full guffe og setter igang. :o)

Skrevet

Når jeg orker... :o) Blir til at det gjøres en del i helgene..

Skrevet

Her gjør vi det som regel sammen hele familien. Og iallefall nå som jeg er gravid, og med bekkenløsning er det jo flere ting jeg ikke klarer. Vi gjør det som regel en lørdags formiddag, eller en uke kveld. Alt etter som.. Barna liker også godt å hjelpe til.

Skrevet

Vi har 8 barn og jobber full stilling begge to så vi gjør det som trengs når det trengs jevnt over alle ettermiddagene og i helgen. Synes det går helt greit faktisk. Ungene er jo også flinke til å hjelpe til. Synes det er veldig viktig at barn lærer å gjøre husarbeid slik at det blir lettere for dem når de skal ut og stå på egne bein.

Skrevet

Prøver å få unnagjort helgevasken torsdag, for da virker helga mye lengre, men hender og at det ikke blir gjort før lørdag...

Skrevet

varierer veldig hvor barna er eller hva de gjør....

Skrevet

Det er forskjellig, har noen gang gjort det når lillemor har vært i barnehagen, selv om det er svært sjelden jeg har fri når hun er der. Nå er samboern sykemeldt, og er hjemme hver gang lillemor er i barnehagen. Vi pleier ofte å samarbeide, en tar ut mattene og en mopper over gulvet, tar ikke så lang tid da. Støv tørker vi når vi ser det er ille.

Skrevet

Jeg gjor det naar lillebror sover, og de store gutta er ute. Men er egentlig ikke saa ofte jeg gjor det, siden jeg har en mann med stov paa hjernen :-))

Skrevet

Jeg gjør som regel litt nå og litt nå. Men vi holder på å pusse opp rom for rom etter noen skittgriser som bodde her før, så etter uttallige forsøk på å vaske rent har jeg gitt opp.

Jeg vasker ikke gulvene så ofte i de rommene som ikke er pusset opp, støvsuger bare.

Og storstøvsuginga og vasking av gulver ol. gjør jeg enten før helga når ungene er i seng, eller etter helga når ungene er i bhg.

Ellers så støvsuger jeg, vasker gulver og bad og kjøkken når det trengs en kveld når ungene er i seng, evnt på dagtid når lillebror hviler eller når de er i bhg.

Skrevet

Jeg vasker hele huset hver uke. Enten på onsdag eller torsdagen når barna er i barnehagen. Men nå skal jeg begynne på skole så da skal vi muligens få vaskehjelp:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...