caquita Skrevet 1. juli 2006 #1 Skrevet 1. juli 2006 Hei, kanskje ikke noen her som bor i Salamanca, men det gjør jeg.. og jeg kjeder meg!! Noen som har tips om hva en nordkvinne i spania kan ta seg til Med liten baby selvfølgelig.. Jeg klikker av å være inne hele dagen, men det er jo så varmt at man ikke kan være ute..! Første gangen jeg har gleda meg til høsten..!
Gjest Skrevet 1. juli 2006 #2 Skrevet 1. juli 2006 Er det ikke utendørsbassenger der? Her i Madrid oppholder vi oss hele tiden ved disse (i skyggen såklart). Og slik kan barna leke og bade og ligge nakne.... et bedagelig liv - samt at man er ute hele dagen uten at den sola sliter så fælt på humøret. Ellers drar vi til dyrehagen, fornøyelsesparken eller badeland. Det må jo være noe slikt rundt omkring der oxo? Eller gå i nærmeste lekepark på formiddagen, 10-13, eller på kvelden i seks-tiden. Da pleier foreldrene å være ute med barna og du kan bli kjent med andre småbarnsforeldre. Kanskje det finnes en Guia de Ocio der oxo? Hvor det står om ulike aktiviteter, museer eller andre ting man kan oppsøke og slik få dagene til å gå UTEN å måtte være ute i solsteken. Var i Salamanca for noen år tilbake - nyydelig by. Likte veldig godt Plaza'n. Og utelivet var jo bare helt utrolig )
caquita Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 7. juli 2006 Hei, jo Salamanca er en utrolig vakker by, og plaza mayor også. Men ltt hermetikk boks i varmen. Jeg vet faktisk ikke om det er utendørs bassenger her, og dyrepark osv.. skal se om jeg finner Guia de Ocio. Kanskje jeg kan spørre deg om noe annet jeg lurer på også? Jeg er nemlig ganske ny her i spania. I norge sier man at man skal bade baby ca 2-3 ganger i uka? Hvordan er det her, hver dag pga varmen/svette?? Jeg har bada gutten min hver dag, men han begynner å bli så tørr,jeg syns selv det er unødvendig med daglig bading, jeg dusjer heller ikke hver dag. Men pappan syns vi skal gjøre det. Er det noe som blir anbefalt her? Vet du? Ikke fordi jeg mener man skal følge anbefalingene til punkt og prikke, jeg syns bare det ville være greit å vite.. Vel takk for svar,og kos deg i varmen!!
Gjest Skrevet 2. august 2006 #4 Skrevet 2. august 2006 Beklager at jeg ikke har svart deg før, men jeg har vært i Torrevieja (av alle steder) på ferie. Jeg bader mine hver kveld. Og faktisk noen ganger på dagen oxo nå i denne varmeperioden. Ser at de liker det og de blir mer avslappede etterpå. Ha i litt Johnson babyolje i vannet så blir han ikke så tørr eller smør han inn med krem etterpå.
caquita Skrevet 5. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 5. august 2006 Så bra med ferie da!! Jeg var også på Ibiza med en mye høyere luftfuktighet, det ble han veldig fort klam og skitten festa seg veldig fort på kroppen hans så da spyla vi han fort i dusjen for å freshe opp litt innimellom.. Vi putter også badeolje i vannet, men han er fremdeles veldig tørr, og det begynner å ligne eksem.. Har på krem flere ganger om dagen på de verste stedene. Skal på helsestasjonen om noen dager så jeg spør der jeg..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå