Anonym bruker Skrevet 1. juli 2006 #1 Skrevet 1. juli 2006 Når man begynner med grøt da babyen er 5 mnd, når skal han da ett måltid til?
Mamman til Tuva Skrevet 1. juli 2006 #2 Skrevet 1. juli 2006 Jeg begynte med grøt da datteren min var 5mnd, etter at hun godtok grøten til frokost øket jeg til to faste måltider med en gang. Så det tok vel ca. to uker fra vi startet med ett måltid til vi hadde to. Men dette er veldig forskjellig fra baby til baby hvor stort behov de har for annen mat enn melk, noen trenger bare litt ekstra på kvelden, mens andre må ha minst to måltider allerede i fire måneders alder.
Ranveig R Skrevet 1. juli 2006 #3 Skrevet 1. juli 2006 Eit par dagar etter guten vår fekk smake grønsakspuré for første gang fekk han det til to måltid (men veldig lite pr måltid, kanskje 1 ss til å begynne med). Etter kvart bytta vi ut eit grønsaksmåltid med eit fruktmåltid. Det spørs jo kva som er grunnen til at du begynte å gje babyen graut før han var 6 mnd. Viss det var pga dårleg vektauke f.eks, kan det gjerne vere lurt å gå opp til to måltid så snart du ser at magen hans tåler grauten. Viss det ikkje var grunnen, kan du fint vente litt, til han gjev uttrykk for at han treng meir mat (blir meir uroleg, sutrete gjerne).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå