Chloe30 Skrevet 1. juli 2006 #1 Skrevet 1. juli 2006 Hei, lurer på hvor mye brød (hvor mange skiver, eller halve skiver) kan jeg gi til babyen min? Hun blir 7 mnd om 1 uke. Har så smått startet å gi henne litt brød, river små biter til henne, og hun ELSKER det! Er det noen gode forslag til pålegg utenom leverpostei?
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 1. juli 2006 #2 Skrevet 1. juli 2006 Har nettopp begynt jeg og,har gitt han en halv brødskive så lang...han er litt eldre enn din da..8 mnd snart:) Smøreoster,prim (LITAGO er med jern)....uff veit ikke jeg....du kan jo prøve med litt most frukt på,som er kokt f.eks aprikos,eple,pære osv:)
Chloe30 Skrevet 1. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2006 Er den halve skiven et helt måltid for han? Eller får han noe annet ved siden av? (bortsett fra vann)
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 1. juli 2006 #4 Skrevet 1. juli 2006 Nei,nei:) Han får annet ved siden av,men jeg gir halv skive med brød om gangen slik at han blir vant til det:)
Ranveig R Skrevet 1. juli 2006 #5 Skrevet 1. juli 2006 Guten vår er veldig glad i smøreost (skinkeost f.eks). Han et ikkje så mykje brød til kvart måltid, mellom 1/2 og 1 skjeve (dvs. eg skjærer to veldig tynne og har pålegget mellom dei så ikkje det blir så mykje kliss) til eit måltid (han er snart 9,5 mnd). Sidan du har prøvd litt er det ingen ting i vegen for å gje ho så mykje ho vil ha. Viss det ikkje er fiskeallergi i familien kan du og prøve med makrell i tomat (den på tube er heilt finhakka). Det var ingen suksess her, men eg veit mange andre småtroll er veldig begeistra.
Ranveig R Skrevet 1. juli 2006 #6 Skrevet 1. juli 2006 Guten vår får forresten pupp og vatn i tillegg til skjeva, men bortsett frå det et han ikkje noko særleg anna til brødmåltidet (kanskje eit par skeier fruktmos, men han er berre måteleg begeistra for det).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå