Anonym bruker Skrevet 1. juli 2006 #1 Skrevet 1. juli 2006 jeg er i et forhold nå som ser ut til og skjere seg... har ei jente på snart 9 månder. Det som er problemet er at jeg har en skift jobb som det ikke er mulig og jobbe som viss man skal være alenemor??? hva har jeg krav på da???
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2006 #2 Skrevet 3. juli 2006 Du kan få dekt barnehage /dagmamma utgiftene med 64 % ( det er et maxbeløp men hslker ikke helt hvor mye dete er), har du noen som kan passe jenta de og kan dokumentere utgiftene kan du få dekt de ( i tillegg får du da skatten tilbake på dette beløpet). Har du noen i familien eller i omgangsskretsen som kan hjelp deg er dette en alternativ. Mulighet er jo og å annonsere etter noe, men vet ikke om det er noen alternativ! Jeg selv arbeider mye kveld og helgene, og da stiller heldigvis pappaen opp, eller farmor. Hadde ikke de gjort det hadde mått si opp arbeidet mitt, og det er jeg glad for at jeg slipp! Det er vanskelig å være alenemor og arbeide sift , du blir 100% avhengig av familien! Du har grav på overgangstønad hvis velger å si opp arbeid, eller arbeide deltid! Full OS er på 9000 kr ( -ca. 1500 skatt), men den blir redusert etter vhor mye du kjener! Ektra barnetryg, bidrag og du kan søke om bostøtte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå