Gå til innhold

baby og vanninntak

Anbefalte innlegg

Skrevet

trodde ikke babyer skulle ha annet enn melk første 6måneder. men ser mange som gir vann. er dette vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viss babyen blir fullamma *treng* den ikkje anna enn morsmelk til den er 6 mnd gamal. men enkelte seier at det er greit å venne dei til smaken av vatn, og det å drikke av f.eks. tutekopp, så den delen går greit når dei begynner med fast føde.

Eg fullamma guten vår til han var 6 mnd, men lot han leike med ein tutekopp m/vatn frå han var ca 5 mnd. Han skjønte ikkje korleis han skulle få ut vatn før han var 6 mnd, men det var akkurat i tide.

Dersom babyen får mme eller graut kan den bli tørst sjølv om den ikkje er sulten, så derfor er det mange som gir vatn til desse som er ganske små.

Skrevet

Lillesnupp her er 51/2 mnd, og hun drikker ikke vann. Tror det holde lenge med mm, og er ikke stressa med at hun skal like det....for det vil hun jo selvfølgelig:-) Men har begynt å tenkt tanken, på samme måte som jeg har begynt å tenkt tanken på at vi begynner med fast føde snart også....

Skrevet

Trenger ikke vann så lenge de ikke får fast føde. Min er akkurat mnd nå og siden den spiser grøt har vi begynt med litt vann, spesiellt i varmen. Se det an litt, om baby er sutrete er den kanskje litt tørst..

Men i utg.pkt trenger en ikke det om en ikke gir fast føde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...