Gå til innhold

Jens-for gammeldags??


T@NE

Anbefalte innlegg

Hei.

Har, og har alltid hatt et guttenavn i tankene hvis det en gang skal bli gutt på oss, nemlig JENS (bor i Trøndelag, så uttalen vil bli "Jæns"..) Min mor og en venninne, som begge er kjent for å snakke rett fra levra, synes navnet er håpløst, og IKKE passer på en nett liten gutt, kun på gamle menn.

 

Vil gjerne høre deres synspunkt, alle som har ei mening. Tåler godt å høre at noen er enige med mamma og vennnna også...

Kan en søt liten nyfødt hete Jens?

 

Takk for alle ærlige svar

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner en liten gutt på 5 år som heter Jens jeg ;). Syntes det var litt rart med en gang, men nå er jeg så vant til det. Kunne ikke hett no annet han. Så ja, jeg synes en liten nyfødt kan hete Jens hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville at sønnen min skulle hete jens. Jens er tøft!!Og passer fint på en nett liten gutt. Har en fetter som heter jens nicolai, han er 16 nå, og har alltid bare brukt navnet jens. Da han var liten sang jeg alltid,...for det var vesle jensemann han snekret dagen lang. Du kan helt klart bruke jens. Moren din og venninna hennes tar helt feil :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jens med E er kjempefint!! Men ikke jæns som de sier der jeg kommer fra også:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Jens var et flott og koselig navn jeg :)

Også om det uttales Jæns!!

Passer både en nydelig nyfødt gutt og en flott voksen mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jens er da ikke gammeldags. Det er et klassisk skandinavisk navn uten den helt store popularitetskurven de siste hundre år.

 

Vår sønn heter Jens, og vi har fått så mange positive tilbakemeldinger. Jeg hører stadig om smågutter som får navnet Jens, jeg... Og det er et navn som "vokser" med bruken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...