Gå til innhold

Hvorfor skriker han sånn ved puppen??Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på straks 6 uker har begynt å skrike så fælt når han får pupp, har holdt på sånn i 3 uker nå og blir i grunn bare verre og verre..

Dvs. hver gang han skal ha pupp tar han tak i brystet, tar bare noen slurker for så å slippe taket og skrike..tar tak igjen, suger litt og skriker igjen... skriker når vi prøver å trøste han også.. sånn er det hver gang unntatt på natt?! det kommer masse melk, så har ingenting med det å gjøre..har bra vektoppgang. lurer fælt på hvorfor det er sånn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi jente var også sånn en periode, men jeg fant ut at det var fordi hun egentlig ikke var sulten.. Visst det f.eks hadde vært økedøgn noen dager, var jeg vant til at hun ville ha mat ofte. Plutselig var økedøgnene over(men det kunne jo ikke jeg vite), og da jeg la henne til brystet like ofte, ble jo det helt feil for jenta mi. Begynte å illskrike, og jeg sleit meg i håret.. Fant ut at hun vil ha mat veldig sjelden om det ikke er økedøgn..ihvertfall ikke oftere enn hver 3 time. Kan det være noe sånt med den lille gutten din kanskje?? Oppfører seg ihvertfall helt likt som mi jente.. Men det kan jo være så mangt sikkert.

;-)

Skrevet

Kanskje han ikke er sulten men trøtt, og du tolker gråten feil? Når banyer gråter slik litt fortvilt, tenker jeg behov for søvn med en gang. Putt han i seng eller vogn og se om han ikke sovner istede...

Skrevet

En bekjent av meg fortalte noe liknende, og det viste seg at babyen hennes ikke tålte melk (dvs at hun drakk melk ol). Kuttet ut det, og det ble bedre. Kanskje du spiser noe han ikke tåler? Prøv å kutt ut litt forskjellig for en periode, så kanskje du finner ut av det.

Skrevet

Skjer her også til tider....blir veldig urolig ved puppen ihvertfall...og da er det som regel luft som plager...jeg tar henne opp og da kommer det alltid en goood rap!

verdt å prøve...

Skrevet

skjer her og . utrolig slitsomt.

aner ikke ka det kan vær.........

Skrevet

Han er nok veldig sulten og melken kommer ikke fort nok..

Skrevet

Gulper han mye i tillegg? Dersom han gjør det kan det være et tegn på refluks. Da gråter ofte barnet, fordi maten kommer oppigjen fra magesekken, og det er vondt. Har hørt at barna ofte drikker normalt om natta, for da er de såpass trøtte, at de ikke merker det. Snakk med helsesøster du.

Skrevet

Hei

Min er sånn når hun er trøtt. I starten trodde jeg det var fordi hun var sulten hun gråt, men ville kun sove hun!

Ellers er det mange babyer som gråter sånn når de har trøske (sopp) i munnen fordi det gjør vondt når de suger. Hvitt belegg på tungen er vanlig (melkebelegg), men se om han har hvitt belegg på innsiden av kinnene (og evt lepper). Har han det så gå til legen å få noe for det!

Skrevet

Det kan også være at det kommer for mye melk på en gang slik at det blir som å drikke av en brannslange.Du kan prøve å la den verste spruten gå i et håndkle før du gir han puppen igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...