Gå til innhold

Gir dere babyen deres tran?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på snart 5 måneder. Jeg gir tran innimellom, men ikke fast. Noen ganger kan det gå en uke og som jeg har glemt å gi tran. Hun liker det heller ikke og setter det så ofte i halsen.

Er det flere der ute som ikke gir tran? Er det en slags type omsorgssvikt å ikke passe på dette bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke omsorgssvikt nei!

Ikke så lett å huske på:-)

Vi har lagt tranen inn i kveldsstellet fra lillegutt var 4 uker.

Så her er det ren rutine og han har lært seg å eeeelske tranen!GAPER høyt hver gang han ser skjeia:-)

Skrevet

Jeg har gitt bebisen min tran hver dag siden han var 4 uker. Han er straks 9 mnd nå. Nå skal det sies at det aldri har vært noe problem å få det i han, han elsker tran! Men du bør gi D-vitamin hver dag, dvs enten tran eller d-dråper. Så kanskje du bør gå over til d-dråpene hvis hun absolutt ikke vil ha tran. Viktig at de små får i seg D-vitamin! :)

Skrevet

Vi gav tran innimellom (ja, det ER lett å gløyme) heilt til han blei så stor at han fann ut at han kunne spytte den ut att. Då gjekk vi over til d-dråpar, som kan blandast i grauten. Det er riktignok ikkje like bra som tran, men bedre enn ingenting. Guten vår er for øvrig glad i feit fisk/laks, så helsesøster sa han fekk i seg nok omega 3 der.

Omsorgssvikt? Neppe.

Skrevet

Off, glemmer det selv, vi. Huska det alltid de første mnd, men nå tror jeg det går måneder... skrive opp og huske*

Skrevet

Jeg har nettopp begynt med tran,han skjærer grimaser men han svelger det nå hvertfall :) prøv med d- vitamin dråper istedet for tran da?? ( sønnen min er 3 og halv mnd)

Skrevet

er ikke omsorgsvikt det nei.Barnet trenger kjærlighet,mat å stell mere enn tran tenker jeg ;)

Skrevet

Vi prøvde med tran allerede da vår gutt var fire uker, men det var klinumulig å få det i han. Han nektet å svelge det, og til slutt fikk han det i vrangstrupen og holdt på å bli kvalt. Så vi har gitt opp og gir "bare" d-vitaminer. I tillegg prøver jeg å spise masse mat med omega3 i for å kompenserre litt. Makrell i tomat, tunfisk, valnøttkjerner o.s.v.

Men jeg må ærlig innrømme at jeg lyver til helsesøster og sier jeg gjør det, for hun maser så mye om det :o) Skjønner ikke hvorfor egentlig, for det er jo jeg som bestemmer..

Skrevet

jeg gir kun D- dråper....blir bare gulping av tran her..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...