alfaalfaalfaalfa Skrevet 30. juni 2006 #1 Skrevet 30. juni 2006 Skal på hytta i et par dager med en 5 mnd gammel baby. Der er det en del mygg.... Kan man bruke myggstift/myggmidler på baby? Isåfall hvilke typer? Om natta tenkte jeg å legge baby'n i bagvogna si med myggnettingen over. Synes å ha lest et sted at man ikke skal ha netting over vogna så lenge av gangen. Er dette bare tull eller?? Veldig takknemlig for svar!
DenherJenta Skrevet 30. juni 2006 #2 Skrevet 30. juni 2006 var å på hytta med masse mygg, jeg brukte iallefall myggnettningen.. hadde den også over bilstolen når hun satt ute i den.... har ikke hørt noe om at man ikke skal bruke det iallefall.. ellers er Autan et myggmiddel som brukes til barn, men om de kan brukes til så små babyer vet jeg ikke.. kan iallefall ikke brukes direkte på kroppen, kansje sprayes på klærne.. prat med apoteket..
Luca Skrevet 30. juni 2006 #3 Skrevet 30. juni 2006 Det finnes ikke myggmiddel(tror jeg) som kan brukes på små babyer. Det er falige stoffer, DDT, som ikke skal på huden til babyer. Bruk myggnett. Det finnes myggnett for senger, så de kan være på hele natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå