Anonym bruker Skrevet 30. juni 2006 #1 Skrevet 30. juni 2006 Gir dere baby smokken døgnet rundt eller er det kun forbeholdt natta? Baby er 2 uker gammel...
DenherJenta Skrevet 30. juni 2006 #2 Skrevet 30. juni 2006 min har det foreløpig døgnet rundt.. ikke det at hun ligger med den i munnen hele tiden, men er hun sutrete og trøtt og jeg ikke klarer å roe henne så gir jeg henne sutten... ser at hun begynner å patte på tomelen nå, så da prøver jeg heller å få i henne sutten.. for den er det lettere å bli kvitt etterhvert..
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 30. juni 2006 #3 Skrevet 30. juni 2006 lillemor vil ikke ha sutten om dagen, kun når hun skal sove vil hun ha den. Slik har hun vært fra hun var bare 1 mnd gammel. hun er snart 8 mnd nå.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2006 #4 Skrevet 30. juni 2006 Min jente NEKTER smokk.....vi har prøvd masse, ALLE typer, men NEI TAKK!! Kanskje like greit.
Ranveig R Skrevet 30. juni 2006 #5 Skrevet 30. juni 2006 Då guten vår omsider begynte å ta smokk (3,5 mnd) fekk han ha den når han hadde behov fram til han var 4-5 mnd. Deretter berre i senga/når han skal sove. Når babyen er så liten skadar det neppe å ha han/ho ha smokken om dagen og, så lenge han/ho har eit stort sugebehov.
marlamamma´n til Jørgen Skrevet 30. juni 2006 #6 Skrevet 30. juni 2006 Vår gutt får den kun når han skal sovne, og gir vel heller ikke uttrykk for at han ønsker det i andre situasjoner. Han spytter den også gjerne ut etter å ha lagt seg i sengen.
Halloween-mamma Skrevet 30. juni 2006 #7 Skrevet 30. juni 2006 Samme som marlamamma'n til Jørgen her..
Halloween-mamma Skrevet 30. juni 2006 #9 Skrevet 30. juni 2006 MIn er forresten 8 mnd nå, og jeg er enig med Ranveig i at du ikke trenger å bekymre deg for smokkbruk på dagtid nå som din er så liten Mener å huske at min også "smokket" mer i starten enn han gjør nå. Han begynte med smokk da han var 5,5 uker gammel, kan ikke huske at jeg gjorde noe spesielt for å minske smokkbruken..annet enn at jeg ikke ga ham den hvis ikke han ba om den når han var våken da.
Raffna Skrevet 1. juli 2006 #10 Skrevet 1. juli 2006 Han får smokk når han skal sove, både om natta og dagen. Han pleier som regel å spytte den ut når han ikke er interessert i den, dvs hvis han ikke er søvnig. Så det regulerer han selv. I tillegg pleier jeg å tilby smokken når han sitter i babybjørn, for ellers så sikler han så hele babybjørnen er dyvåt. Han er 4 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå