Gå til innhold

Bruker de smokk døgnet rundt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir dere baby smokken døgnet rundt eller er det kun forbeholdt natta? Baby er 2 uker gammel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min har det foreløpig døgnet rundt.. ikke det at hun ligger med den i munnen hele tiden, men er hun sutrete og trøtt og jeg ikke klarer å roe henne så gir jeg henne sutten... ser at hun begynner å patte på tomelen nå, så da prøver jeg heller å få i henne sutten.. for den er det lettere å bli kvitt etterhvert..

Skrevet

lillemor vil ikke ha sutten om dagen, kun når hun skal sove vil hun ha den. Slik har hun vært fra hun var bare 1 mnd gammel. hun er snart 8 mnd nå.

Skrevet

Min jente NEKTER smokk.....vi har prøvd masse, ALLE typer, men NEI TAKK!!

Kanskje like greit.

Skrevet

Då guten vår omsider begynte å ta smokk (3,5 mnd) fekk han ha den når han hadde behov fram til han var 4-5 mnd. Deretter berre i senga/når han skal sove.

Når babyen er så liten skadar det neppe å ha han/ho ha smokken om dagen og, så lenge han/ho har eit stort sugebehov.

Skrevet

Vår gutt får den kun når han skal sovne, og gir vel heller ikke uttrykk for at han ønsker det i andre situasjoner. Han spytter den også gjerne ut etter å ha lagt seg i sengen.

Skrevet

Samme som marlamamma'n til Jørgen her..

Skrevet

han bruker smokk berre når han søv.

Skrevet

MIn er forresten 8 mnd nå, og jeg er enig med Ranveig i at du ikke trenger å bekymre deg for smokkbruk på dagtid nå som din er så liten :)

Mener å huske at min også "smokket" mer i starten enn han gjør nå. Han begynte med smokk da han var 5,5 uker gammel, kan ikke huske at jeg gjorde noe spesielt for å minske smokkbruken..annet enn at jeg ikke ga ham den hvis ikke han ba om den når han var våken da.

Skrevet

Han får smokk når han skal sove, både om natta og dagen. Han pleier som regel å spytte den ut når han ikke er interessert i den, dvs hvis han ikke er søvnig. Så det regulerer han selv. I tillegg pleier jeg å tilby smokken når han sitter i babybjørn, for ellers så sikler han så hele babybjørnen er dyvåt. Han er 4 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...