Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan man søke om dette?

Jeg søkte om det da pappaen fikk seg fast jobb(januar i år) men fikk avslag fordi han tjente for lite(de gikk ut i fra hva han tjente i 2005 å da hadde han ikke jobb)

I følge han selv nå så jobber han 70timer uka å har sjeldent tid til å se sin datter(har henne fast annenhver lør-søn..aldri utenom)

Men han betaler ikke noe i bidrag. Så når kan jeg søke på nytt?

Han har jo fast inntekt nå å har hatt det i et halvt år. Men må jeg vente til januar 2007 for å søke? er det da de regner hva han tjente i 2006?

Han har aldri betalt en krone for henne når det gjelder klær,mat, bleier eller andre ting så synes det er på tide at han stepper litt inn. Hvertfall begynne å betale noe i bidrag. Prøvde å avtale privat ordning mellom oss men han nekter for han mener da hadde brukt pengene på meg selv å at jeg burde være fornøyd med de andre stønadene jeg har

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De bruker ligninga fra året før for å beregne det, så det er bare å søke for hver gang en ny ligning foreligger. Så ender det vel opp med at han må betale etter hvert skal du se.

Skrevet

Oki vente til januar igjen da eller? Må han etterbetale noe da? For han har jo vært i stand til å betale i hele 2006 uten å ha gjort det

Skrevet

Nei, det er det som er så kjipt!! Barnebidrag har ikke tilbakevirkende kraft! Så han slipper unna frem til da...

Men har du søkt slik at ligninga for 2005 er blitt brukt da?

Går jo an å får bidragsfogden til å kontakte arbeidsgiver og få et skriv om hvor mye han tjener da. Kan hende det går an.

Vet i allefall at det ikke er mulig å få etterbet hvis han har sluppet unna veldig lenge... hvis jeg har forstått det riktig da...

Men søk litt hele tiden! Det ville jeg gjort!

Du får vel barnebidrag selv om ikke han betaler noe??

Skrevet

Jeg søkte i januar å da fikk jeg avslag. Der stod det at han ikke var i stand til å betale bidrag pga inntekten i 2005.

Han er sin egen arbeidsgiver å har eget firma så forundrer meg ikke om han sluntrer unna litt med skatten å sånn så da blir det ikke riktig uannsett.

Jeg får bidragsforskuddet på 1250kr.

Skrevet

søk med en gang.skriv på papirene at han har begynt å jobbe og tjener penger da sitter de ikke bidrag etter ligning men etter sist måneds inntekt.

faren til mine barn fikk seg ny jobb og startet eget firma og da sa de til meg på trygdekontoret at de ikke regnet ut etter ligningen eller fjorårets inntekt men dagens inntekt så søk nå.

Skrevet

Oki da skal jeg gjøre det på mandag :)

Skrevet

Min datter er nå 1 1/2 år og jeg har fått barnebidrag fra TI siden ho ble født. Nå har pappan gått med på privat avtale som går gjennom TK. Jeg fikk opplyst at han skal etterbetale mellomlegget fra det jeg har fått til den summen vi har kommet frem til. Idag fikk jeg brev fra TK om at han skyldte meg så og si 30 000 ! Så det går an å få etterbetalt ja!!

Ring de på TK og hør med de,var de som opplyste meg om alt dette!

Skrevet

Du treng ikkje venta. Når han har fått større inntekt, skal han betala meir bidrag. Då sender du krav til trygdekontoret, og skriv at han har fått seg jobb og har høgare inntekt.

Du kan krevja auka bidrag for opp til tre månader tilbake i tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...