Gå til innhold

2 barn i bilen alene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begge var nok under året, lå å sov i bilen med alle vindu igjen.

Jeg trodde aldri jeg skulle reagere sånn, men jeg ble nesten litt sint..

Jeg satte meg ute å ventet utenfor butikken til eieren av bilen kom tilbake - da kjørte jeg. Bilen var låst og i skyggen, men på baksiden av butikken (inngangen)

Ene ungen våknet men gråt ikke, bare så seg om litt fortumlet.

Etter ca 15 minutt kom noen og låste opp bilen og kjørte, så da kjørte jeg også. Tenkte jeg skulle følge med om ungene begynte å gråte eller noe.

Lar dere barna være alene i bilen? Evt hvor lenge?

_ Overhysterisk?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du reagerer!!!

Eneste gangen jeg har latt snuppa være i bilen var en gang jeg skulle levere en videofilm jeg hadde leid og hun sov så godt, tok da å løp inn og ut å så bilen hele tiden så var bare borte i 30 sek sikkert.

Er vel ganske overhysterisk jeg også når det gjelder å la barna være i bilen, ihvertfall i disse varme dager....

Skrevet

Nei lar aldri jenta mi sitte alene i bilen. Men tror ikke den største faren er at noe skal skje med barnet, men med mor.

Derfor lar jeg aldri hun sitte alene, ingen kan forutse hva som kan skje med en selv de minuttene man er borte.

Skrevet

Hender hvis poden sover og jeg bare skal ha en liten ting i butikken at jeg låser bilen og springer inn.Men da er jeg borte max 5min.Men hvis det er veldig varmt,tar jeg ham med meg.Bilen blir jo så fort varm.Men jeg synes de folka du snakker om var borte veldig lenge.det hadde jeg aldrig turt nei.

Skrevet

max 5 min! enten det er med babyen eller alle tre (4 og 6 år)

Skrevet

Saa fint gjort av deg!

Den eneste forskjellen jeg hadde gjort er aa minne om den ulykka i Sverige for ikke saa lenge siden, der et barn döde alene i bilen..

Skrevet

Jeg går aldri fra snuppa i bilen, hun er alltid m uansett hvor fort ærendet går.

Skrevet

Går aldri ifra barna i bilen, og er så enig med Charlie. Den største faren er jo at det kan skje noe med mor. Hva hvis jeg faller om og mister bevisstheten, og ingen vet at barna er i bilen??

Skrevet

bor i en liten by.. å lar tulla sove i bilen når jeg springer inni butikken på nærbutikken, da står bilen parkert rett utenfor døra på butikken.. i går sov hun i bilen mens jeg var inne på posten, og innom frisøren å kjøpte balsam... men har da babycallen med meg inn, å erna tok maks 5min.. jenta mi sover veldig lite, så når hun endelig klarer å sovne har jeg ikke hjerte til å vekke henne..

Skrevet

Jeg har et godt "råd" om dette skjer igjen.

Leste det i ei amerikansk avis, hvor ei dame hver eneste dag så en 4-5 åring stå helt alene på en nokså øde vei, der hun kjørte hver morgen. Det barnet ventet på bussen, og det var ingen voksne å se.

En dag stoppet denne dama bilen sin, og gikk bort til barnet, og ga det en konvolutt og ba barnet gi det til sin mor da hun kom hjem.

I det brevet sto ca. følgende (skal prøve å huske ordrett):

"I was close enough to your child to give her this envelope, to let you know I am a nice person that would never harm your child. BUT; The next person who stops might not be a nice one"

Det sto en voksen dame med barnet den neste dagen!

Kanskje en sånn lignende liten "beskjed" på vindusruta på bilen neste gang du ser dette vil være virksomt?

Nei, jeg lar ikke barnet være i bilen alene. Jeg gjorde det en gang for mye. Politi brøt seg inn i bilen, og tok ut datteren min den gangen. En gammel parkeringslappen fra tidligere den samme dagen lot dem tro babyen hadde vært der inne i over 5 timer! (dette var på en sykehusparkeringsplass)

Hun lå og sov, og jeg "visste" at hun ikke kom til å våkne, mens jeg besøkte ei venninne i full fart som nettopp hadde fått baby. Men der tok jeg feil. Hun våknet, og var livredd fremmede....

Jeg var ung og veldig ubetenksom den gangen. I dag hadde det aldri skjedd. Grusom opplevelse, men en oppvekker for meg, iallefall.

Skrevet

Ååhhh... får helt vondt i magen jeg! Kunne ikke tenke meg å gå fra babyen i bilen, men når jeg leser svar fra de som gjør det - ja, da skjønner jeg jo forsåvidt at det er litt kjipt å vekke en unge som ellers sover lite når man BARE skal være borte noen minutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...