Mockanin Skrevet 30. juni 2006 #1 Skrevet 30. juni 2006 Hvor gammle var barna deres når dem begynte å få brødmat? Lurer på om om minsten på 6 mnd. skal få smake det snart. Mener helsestasjonen sa 8 mnd., men det syntes jeg hørtes sent ut.
Anonymium Skrevet 30. juni 2006 #2 Skrevet 30. juni 2006 Begge jentene mine var 10 mnd da de fikk brød første gang.Men å begynne så smått fra 6 mnd, skulle vel gå greit vil jeg tro. Har ikke hørt at det skal være skadelig med små brødbiter.
Mamma til gutt 05 Skrevet 30. juni 2006 #3 Skrevet 30. juni 2006 Vi har gitt han en brød skalk / bit fra han var 6 mnd, han stor koser seg med den. Blir mer gris en han får i seg tror jeg. Men han liker det :-)
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2006 #4 Skrevet 30. juni 2006 Vi begynte ved 8 måneder og etter noen uker sliter vi fortsatt med å få ham til å "tygge" og svelge brødbiter. En skalk kan han alltids gnafse på, men det løser seg opp store biter som han ikke har helt dreisen på ennå.
Blind Gudinne Skrevet 30. juni 2006 #5 Skrevet 30. juni 2006 Vi begynte med brød da lillefjert begynte å "tygge" all mat han fikk i munnen. Han hadde tydelige tygge-bevegelser med gommene. Da var han nesten 8 mnd (?). Før dette samlet han bare alt brødet oppe i ganen- da er de ikke klare for brød enda. Men bare prøv. Gi noen biter og sjekk ganen etterpå. Lillefjert har forresten ingen tenner (fortsatt) og brødet sklir ned på høykant.
Ranveig R Skrevet 30. juni 2006 #6 Skrevet 30. juni 2006 Guten vår fekk smake brød for første gong då han var nesten 7 mnd (og aldeles tannlaus). Han "tygde" og "tygde", og hadde/har ikkje noko problem med å svelge ned. Det er ikkje skadeleg å begynne når babyen er 6 mnd, men det er ikkje alle som er moden for det. Nokon klarar ikkje å svelge klumpar, andre vil ikkje. Men det er vel berre til å prøve. Brød er jo berre graut i "fast form".
~**nuttis**~ Skrevet 30. juni 2006 #7 Skrevet 30. juni 2006 Jeg begynte å gi brødbiter når han ble 6 mndDet gikk så fint at..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå