Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammle var barna deres når dem begynte å få brødmat?

Lurer på om om minsten på 6 mnd. skal få smake det snart.

Mener helsestasjonen sa 8 mnd., men det syntes jeg hørtes sent ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge jentene mine var 10 mnd da de fikk brød første gang.Men å begynne så smått fra 6 mnd, skulle vel gå greit vil jeg tro. Har ikke hørt at det skal være skadelig med små brødbiter.

Skrevet

Vi har gitt han en brød skalk / bit fra han var 6 mnd, han stor koser seg med den. Blir mer gris en han får i seg tror jeg. Men han liker det :-)

Skrevet

Vi begynte ved 8 måneder og etter noen uker sliter vi fortsatt med å få ham til å "tygge" og svelge brødbiter. En skalk kan han alltids gnafse på, men det løser seg opp store biter som han ikke har helt dreisen på ennå.

Skrevet

Vi begynte med brød da lillefjert begynte å "tygge" all mat han fikk i munnen. Han hadde tydelige tygge-bevegelser med gommene. Da var han nesten 8 mnd (?). Før dette samlet han bare alt brødet oppe i ganen- da er de ikke klare for brød enda. Men bare prøv. Gi noen biter og sjekk ganen etterpå.

Lillefjert har forresten ingen tenner (fortsatt) og brødet sklir ned på høykant.

Skrevet

Guten vår fekk smake brød for første gong då han var nesten 7 mnd (og aldeles tannlaus). Han "tygde" og "tygde", og hadde/har ikkje noko problem med å svelge ned.

Det er ikkje skadeleg å begynne når babyen er 6 mnd, men det er ikkje alle som er moden for det. Nokon klarar ikkje å svelge klumpar, andre vil ikkje. Men det er vel berre til å prøve. Brød er jo berre graut i "fast form".

Skrevet

Jeg begynte å gi brødbiter når han ble 6 mndDet gikk så fint at..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...