Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

gir dere de små barna is? Tenker på saft is.

Minsten her er 6 mnd. og har flere ganger blitt sinna for at han ikke får is når vi andre spiser det. Jeg får jo rett og slett dårlig samvittighet når han ligger i vogna og hyler mens han strekker armene etter isen min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Guro er 5 1/2 mnd og får ikke saftis :) Har vann på en tåteflaske som hun kan få, og så ga jeg henne vannmelon her en dag. Det var populært!

Kokevannet etter frukt og slikt (om du koker og moser til babyen) er også godt å drikke.

Skrevet

Han har jo ikke noe behov for is, og hvorfor strekker han seg etter den da. Har vel smakt før? Ofte lager vi voksne problemer selv når vi tror at barna skal smake ditt og datt. Han har jo ennå ikke noe behov for noe annet enn morsmelk

Skrevet

så vidt jeg vet har han ikke smakt is før. Og jeg er sammen med han så og si hele døgnet. Men han er veldig på å skal ha det samme som oss når vi spiser, noe han ikke får.

For meg strider det i mot det jeg tror på at han skulle fått is nå, men har sett flere foreldre la sine små få smake på is når det er varmt. Har også sett barn som er mindre enn min egen få det (kjenner foreldrene)

Skrevet

Nei en baby har ikke behov for is, men væske så derfor får jenta mi vann på flaska si. Hun strekker seg også etter isen jeg spiser å vil ha den men glemmer den fort når hun blir tatt ut av situasjonen.

Hun får masser av tid videre i livet til å spise is så velger å beskytte tennene mest mulig helt til hun faktisk skjønner hva is er å spør om det selv. Hun er 8,5mnd.

Skrevet

La han få smake litt på isen om du vil det. Han tar ikke skade av det. Jeg tror det er litt mye hysteri rundt dette med å la de smake på ting. Klart at en skal ha visse grenser, men å la nå småen få smake litt is om han vil det. Han dør ikke av den grunn. =P Gutten min elsker softis, og vaniljeis han. =)

Skrevet

Nei, de dør ikke, he he men jeg synes nå det er greit å vente så lenge som mulig med slikt, jeg.

Man vet maset kommer til å begynne, men hvorfor la det maset begynne allerede før de er året?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...