Gå til innhold

Bør jeg begynne med fast føde og hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så i tvil. Min lille pike på 4,5 mnd sover bare dårligere og dårligere om natta. Kan jeg begynne med litt fast føde og hva?

Jeg har nok melk, det er ikke det.

Hva synes dere?

Jeg trenger råd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo alltrids prøve litt maisgrøt... Lag en liten porsjon og gi henne kun 2-3 skjeer til å begynne med, og øk gradvis i et par uker til du når den fulle porsjonen som er beskrevet på pakka... La det gå minst to uker mellom hver gang du introduserer nye smaker...

Lykke til! :-)

Skrevet

noen babyer trenger fast føde tidligere enn ved 6mnd. Jeg ville begynt med grøt. Hvis det kan gjøre natten bedre, så er det veldig viktig for både deg og barnet. Begynn forsiktig med feks risgrøt fra hipp (den er veldig god=)) eller maisgrøt. Disse har ikke gluten i seg og kan trygt brukes fra de er 4 mnd. Et par dager med et par t skjeer og så kan du gi mer. Etter cirka 4-5 dager ville jeg gitt babyen så mye den vil ha.

Skrevet

Når du har nok melk, ville jeg absolutt ventet en god stund med fast føde.

Mulig tulla di sliter med tannfrembrudd, og det kan pågå en stund. Nettene blir slitsomme når de får tenner, som oftest. Legger hun godt på seg, er fornøyd på dagen, ville jeg ha ventet til tarmene var litt bedre utviklet.

Mm barn har ikke behov for annet enn mm de 6 første mnd, så sant ikke hs sier noe annet.

Skrevet

hs vet no ikke alt her i veden heller da..;)

jeg fikk beskjed om at det ikke var nødvendig da hun hadde fin vekt opp gang. flott utvikling og smilende og blid pike som babler i vei....

greit nok det men jeg ammer henne/ammet 1 gang i timen ca..hadde ikke ett sekund til andre ting totalt utslitt..+ gutt på snart 5år..

valgte å start med grøt...no er hun oppi full porsjon + 1/2 glass middag.. og sovner faktisk tidligere og lar det gå lengre mellom hvert måltid...

Ellers om dagen ammer jeg,,;)

Hs var ikke enig med meg..men no er det jo jeg som bor sammen med bebisen min...og har ikke lyst å være utbrennt av bare mating og ingen kos...

Dette funket veldig bra for meg ihvertfall..;)

klem fra

Skrevet

Tar datteren din flaske?

Kansje du burde pumpe melk og mate henne fra flaske.Med flaske har du mer kontroll på hvor mye hun spiser, og hvis du gir henne nok melk om kvelden slik at hun blir mett så sover hun kansje gjennom hele natten. Sønnen min han drakk 150ml nan da han var 4.5mnd og sov fra kl22-23 til 6-7.

Man kan jo begynne med grøt også, men da bæsje de så vondt:(

Skrevet

Takk for mange gode svar.

Jeg skal se etter maisgrøt i morgen.

Skrevet

Hun gjør ikke det skjønner du. Prøver å lære henne det med litt vann, men hun er ikke så veldig villig ;-)

Skrevet

for at det ikke skal bli vond mage gir jeg henne 30-40ml sviskesaft annenhver dag...

koster 5kr for dissse glassene som står ved baby maten...

no skiter hun mens hun spiser..hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...