Gå til innhold

bebi vil bæres hele tiden!!!stress!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 7 uker, og liker dårlig å bli holdt når jeg sitter. Hun vil bare at jeg vandrer rundt omkring med henne..Er sååå nysjerrig! Vil heller ikke sovne uten at vi bærer henne...Dette begynner å bli masete..har skikkelig vondt i ryggen og nå.Er usikker på om jeg skal tåle litt grining for å få vent henne av med dette..eller hva mener dere?? vil ikke måtte traske rundt med en stor unge i 1 år heller..Ikke vil hun ta smikk heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil gå over, men enn så lenge råder jeg deg til å bære siden hun gir så tydelig uttrykk for å ville være nære mammaen sin og kjenne trygghet og varme fra deg.

Menfor at du skal slippe å bli så sliten i ryggen anbefaler jeg deg å kjøpe noe å bære henne i. Ville tatt en titt på tettinntil.com - der finner du forskjellige alternativer og kan se på hva du tror passer for dere.

Personlig ville jeg kjøpt elastisk sjal nå som hun er så liten, det er utrolig behagelig for både deg og babyen, du kan amme henne i sjalet også om du vil. Hun kan sove der mens du har armene fri til å gjøre andre ting.

Skrevet

Støtter ovenfor ! Babyen min ville også bare bæres bæres bæres. Sov i armene.... Det er MYE bedre nå ( hun er 3 mnd) til trøst.

Vi kjøpte 1 stk mayawrap slynge ( ringslynge) og babybjørn og et bæresjal...( ok så tok det litt av en periode). Har vekslet mest mellom mayaslyngen som er veldig enkel i bruk og babybjørn ( bedre for meg med fordelt belastning, men kanskje ikke så bra for baby over lengre perioder). Måtte ofte gå og "riste" på kroppen til hun roet seg, men så kunne hun sove en stund i slynge. Bæresjal er UTROLIG bra hvis man orker, men mye mer styr å få knytt opp baby - spes hvis hun er sint og jeg veldig uerfaren med knyting. Men hvis du har litt tålmod og ikke vil anskaffe masse greier så er et knytesjal nok det beste.

Lykke til !

Skrevet

Enig med hun over her at sjal kan være strev i starten.

Må legge til at fordelen med elastisk sjal fremfor vanlig med så små er at når du først har knytt det elastiske på deg (kan gjøres uten baby - veldig praktisk) så kan du ha det på hele dagen og bare ta baby ut og inn av sjalet uten å måtte knyte på nytt for hver gang. Så kan du ha det på deg hele dagen om du vil :)

Skrevet

jeg er en av de som ofte serkt hevder at en ikke skal la babyen ligge å skrike.

jeg skal modifisere meg litt, jeg mener veldig sterkt at det er feil, men jeg erkjenner at en ikke alltid strekker til, og at resultatet må bli å legge ned en baby som hyler eller at en ikke riktig rekker til han med en gang, og sannsynlighetene or at han får store psykiske arr av dette er i mine øyne ikke de største.

men argumentasjon som sier det er det beste or babyen å ligge å skrike det blir i mine øyne helt feil, eller at om en ikke lar babyen ligge å skrike så blir han bortSKJEMT. hun prøver å fortelle deg noe, gjøre deg oppmerksom på et behov, mat, søvn, rap, blei eller at hun vil ha kontakt og stimulering. de er alle viktige.

en kan ikke gjøre bedre enn sitt beste, og det er veldig slisomt av og til, speielt når en har en "high need" baby som ikke alltid er så lett å ha med å gjøre.

så over til spørsmålet ditt.

vår er nå 5 og en halv måned. første måneden var grei. de to neste ble han bært, han hadde vondt her og der, og luft og rap, og problemer med mat.

så var de neste 2 månedene helt super, enkel og grei å ha med å gjøre for det meste. og nå de to siste dagene har han vært veldig sutrete og hylete, vi aner ikke hvorfor, men tror det er tenner.

så nå bærer vi igjen, og nå er han tung :-).

kanskje er det tenner, kanskje er det sult, at han trenger mat. vi prøver å finne ut av ting, snakker med andre, og med helsesøster. til den tid får en leve med litt vondt i armen.

jeg ville ikke la jenta ligge der å gråte, kanskje finner du aldri ut hvorfor hun klenger akkurat nå, men jeg tror ikke du skal være redd for at om du gir etter nå må du gi etter i et helt år, eller resten av livet for den grunn.

bare aksepter at av og til er det mye jobb å ha baby. det går opp og ned.

lykke til :-)

Skrevet

eg vil også anbefala sjal. Det er heilt supert, men kan vera litt arbeid å få på. Sjølv har eg ikkje erfaring med elastisk sjal, men det høyrest jo enklare ute enn eit vanleg sjal. Jenta mi var også veldig avhengig av kroppskontakt i starten, og eg skulle ønske at eg hadde hatt eit sjal då. Fekk meg ikkje sjal før gullet var 3 månader. Må bare seie at det er ein veldig flott måte å bere på, og gullet sovnar ofte i sjalet. Lykke til, og berre nyt å ha babyen din inntil deg! :)

Skrevet

uff, vet det er skikkelig tungt, men tro meg - det blir bedre! Her i huset går det i perioder. Noen dager er han koalabjørn andre dager vil han helst ligge alene og pusle i babygymmen.

Det kan være hun er "bedre" allerede i morgen eller til kvelden. Selv om det ikke virker slik, snur det plutselig. Ingen som kan komme å avlaste deg, og bære noen runder? Sovner hun hvis du triller?

vil anbefale deg å holde ut i hvertfall. Bebisene gråter ikke uten grunn..

Skrevet

Akkurat slik var babyen min også,de 3 første mnd.Det gikk over av seg selv.Begynte i 18tiden om kvelden og varte til tolv-ett tiden om natten.Etterhvert sovnet han tidligere og tidligere.Noen barn er bare urolige til hvisse tider på døgnet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...