Cocos Skrevet 30. juni 2006 #1 Skrevet 30. juni 2006 Det har oppstått en stor konflikt mellom min mann og hans søsken. Søskenet hans skal gifte seg snart, og vi er invitert. Mannen min vil overhodet ikke gå, mens jeg føler vi bør.. Konflikten skyldes at dette søskenet har såret min mann på det dypeste, faktisk noe av det verste som kan tenkes. Hva sier dere? Det er jo en dramatisk ting å gjøre å ikke komme i bryllupet?! Jeg har valgt å støtte min mann uansett beslutning, men trenger råd her.. Tusen takk.
SusyQ Skrevet 30. juni 2006 #2 Skrevet 30. juni 2006 Jeg ville absolutt valgt å støtte min mann! Bryllup er en dag for kjærlighet og ekte følelser. Ikke en dag for å smile falskt til en person som har gjort deg vondt. Du kan jo oppmuntre mannen din til å snakke ut med søskenet sitt (blod er tykkere enn vann osv), men blir de ikke venner igjen før bryllupet ville jeg bare droppet det. Dere kan jo eventuelt sende blomster på dagen likevel, som en forsonende gest?
Cocos Skrevet 30. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2006 Tusen takk for svaret! Vi kommer uansett til å kjøpe en fin gave, men jeg har virkelig ikke lyst å gå. Får brekningsfornemmelser bare jeg tenker på søskenet. Den eneste grunnen til at jeg føler vi må gå er øvrig familie, og da spesielt foreldrene deres. Veldig vondt å ha det slik.. Men det går jo an å dra en hvit en? De gifter seg veldig nær fellesferien, og da er det jo mange som er bortreist?
SusyQ Skrevet 30. juni 2006 #4 Skrevet 30. juni 2006 Skulle faktisk til å foreslå det. Bestill en deilig ferie akkurat da og beklag at dere ikke kan komme. Så kjøper dere en fin gave og sender en hilsen på selve dagen. Hyggeligst både for dere og brudeparet
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2006 #5 Skrevet 30. juni 2006 Å ikke gå i bryllupet vil kanskje jeg si viser at din mann ikke er bedre enn hans søsken. Hvis dere kan la være å tenke på dere selv akkurat denne dagen, så tenkt iallefall på hans foreldre. Og ikke minst...hva om din mann og hans søsken en dag skværer opp, og da sitter din mann å tenker i ettertid at han ikke var der på den store dagen. Hvis din mann ikke har gjort hans søsken noe, kan jo din mann komme i bryllupet med rak rygg. Så får heller hans søsken ha dårlig samvittighet for det som ble gjort mot din mann Jeg vet jo ikke hva din mann har vært igjennom med sin søsken, men alle familier har sorte får.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2006 #6 Skrevet 30. juni 2006 Fortell hva søskenet gjorde mot mannen din da.
Cocos Skrevet 30. juni 2006 Forfatter #7 Skrevet 30. juni 2006 Jeg forstår godt at dere gjerne vil vite hva konflikten går ut på. Men siden denne situasjonen er så ufattelig tåpelig, tviler jeg sterkt på at dette har skjedd i andre familier. Det vil derfor fort bli gjenkjent av slekt, familie og venner. Dere har også delte synspunkter, det er nettopp dette som gjør det så vanskelig. Alle forstår våre følelser, men problemet er at mange nærmest reagerer med sjokk når vi forteller at vi ikke har tenkt å gå, mens andre er fullstendig enige i avgjørelsen. Det er kanskje verdt å nevne at jeg virkelig ikke "tåler trynet" på verken brud eller brudgom. Takker for alle svar uansett synspunkt.
Dubbe Skrevet 30. juni 2006 #8 Skrevet 30. juni 2006 Det er litt vanskelig å svare, men skjønner mannen din godt. som susyQ sa, så ville jeg ha sett d ann litt. De burde jo forstå dette eller?
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2006 #9 Skrevet 2. juli 2006 Kjæresten min har en bror som mobba ham under oppveksten. Da han var 20, gifta broren seg, og han dro i bryllupet. Det endte med at han på festen begynte å gråte skikkelig, og drakk seg helt dritings med en onkel i kjelleren for å forsøke å få vekk alle de teite tankene som oppstod. Han sier at det er det verste han har vært med på! Da er det bedre at dere ikke drar...ingen vits å utsette seg for noe sånt. Det søskenet vet sikkert at det har såra mannen din, og da vet det hvorfor han ikke kommer.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2006 #10 Skrevet 2. juli 2006 Jeg vil vel ikke si at å ikke møte viser at mannen hennes er like ille som søskenet. En direkte hevn ville gjort det. Men helt ærlig, dersom ingen egentlig har noe glede av at dere drar i bryllupet, så synes jeg det er riktig å holde seg unna. Hvorfor gå hvis det bare blir dårlig stemning? Gjør det som føles riktig for dere.
Dubbe Skrevet 3. juli 2006 #11 Skrevet 3. juli 2006 Slik jeg ser det nå, så er det ikke noe vits i å utsette seg for noe sånt noe, enig med Anonym her. Bestill en reise istedet, send en gave til de Ser ikke noe galt i det jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå