Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg å lage kirke program? (Og sanghefte)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må ha kirke program fordi den ene sangen vi skal ha i kirken ikke står i noen salme bøker. Vi må lage dette selv for å spare penger. Det samme gjelder sanghefte. Er det noen som vet om noen linker til nettsider med tips?

Dere som lager disse selv, hvordan har dere laget forsiden?

Jeg er ikke akkurat en ræser på data, men noe skal jeg klare å få til...

Takker for alle innspill

-Lille Trille

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi laget kirkeprogrammet selv. Kjøpte tykke hvite ark til blekkskriver (tror det var ca. 180 gr. på Binders). Brukte selv et layoutprogram som brukes av grafiske designere, men du kan godt bruke Word. Jeg kuttet til arkene etter de var skrevet ut slik av vi hadde kvadratiske program på 14,85*14,85. Kjøpte gullfarget garn som jeg bandt i bretten og lot henge ca. 10 cm. nedenfor. På forsiden hadde jeg et bilde av oss i svarthvitt formet som et hjerte (ordnet det i et bildebehandlingsprogram), Skrev "Ola" og "Kari" gifter seg i mellomstore fine bokstaver. Under det igjen skrev jeg bryllupsdatoen og på neste linje navnet på kirken. All teskt og bildet var sentrert midt på siden. På side 2 og 3 skrev jeg saksgangen i bryllupshandlingen, tok utgangspunkt i hvordan det er beskrevet på kirken.no. Tegnet en tynn ramme rundt hver av de to sidene.

Inngang

Felix Mendelsshon-Bartholdy - Bryllupsmarsj

Inngangsord

Guds godhet sang i sinnet

teksten til salmen

Skriftlesning

skrift og hvem som leste

osv...

På baksiden hadde vi monogrammet vårt (som jeg lagte i et illustrasjonsprogram) og nederst skrev jeg navnet og tittel på presten og organisten.

Hadde ellers all test i grått.

Lagte forsiden til sanghefte i samme stil som kirkeprogrammet. Liggende A4 ark, brettet på samme måte som en bok. Når man åpnet det og snudde det på høykant lå velkomstsangen først, deretter ale de andre stiftet bak.

Håper dette var forståelig forklart. Lykke til!

Skrevet

hei..jeg greier ikke å få snudd arket i word slik at jeg har to sider, om du skjønner..vet du hvordan man gjør dette?

Skrevet

Fil>utskriftformat. Gå inn på papirstørrelse og velg liggende format.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...