Anonym bruker Skrevet 30. juni 2006 #1 Skrevet 30. juni 2006 jeg tjener 310.000,-(16.500/17.000kr utbetalt /mnd), har gjeldfri bil, betaler 2000kr/mnd i studielån. Har regner med at jeg får ca 3500kr ekstra i barnetrygd/bidrag fra far ved en 40/60 deling. Barnet er 1,5 år og går i full barnehage. Har foreldre som kausjonerer. Har ikke ek i dag, men får noe ved salg av nåværende bolig. Vi ønsker å vente slik at vi ikke må skatte av fortjeneste, derfor blir sambo boende et halvt år til... Mulig jeg da kan legge inn 150-200.000...Men tar altså utgangspunktet i at jeg ikke har ek i dag. Noen med noen synspunkter eller erfaring med forskjellige banker?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2006 #2 Skrevet 30. juni 2006 Vet at postbanken ikke gir lån til enslige. Og noen banker regner ikke med barnetrygd/bidrag som inntekt. Det er veldig ulikt fra bank til bank. Anbefaler å prøve flere banker hvis ikke den første sier ja. Veldig mange banker har lånekalkulator på sine web-sider. Slik at du selv kan beregne ca hvor mye du kan få i lån
winneboo Skrevet 30. juni 2006 #3 Skrevet 30. juni 2006 Jeg har fått boliglån men det er fordi jeg har kausjonist. Du har jo det du å så da blir det nok ikke problemer for deg å få lån. Så lenge kausjonisten har formue.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. juni 2006 #4 Skrevet 30. juni 2006 i ski så er det noe som heter follocolsulting. det er et firma som er laget av alle bankene. om du går dit levere du de oplysningene du har så søker de på lån hos alle bankene for deg. om du får lån i foreksempel 5 banker så velger follocolsulting ut den som er billigst for deg. du slipper unna med ett møte og får søkt lån hos banker du ikke viste eksisterte. og du slipper og møte opp hos foreksempel postbanken som ser stygt på deg fordi du hadde -1 krone på kortet for 2 år siden. se etter om de har en tilsvarenede løsning der du kommer fra. jeg brukte de når jeg søkte om lån. og de er veldig flinke. det er i værtfall mitt tips
Leeloo76 Skrevet 4. juli 2006 #5 Skrevet 4. juli 2006 Jeg fikk lån i Postbanken selv om jeg er alene. Det var masse styr med papirer, men jeg fikk lån med pappa som kausjonist. Jeg fikk førstehjemslån med 100% til 3,35% rente. Med tanke på at jeg har bodd i utlandet så jeg hadde 0,- på siste likning, jeg har flyttet og i realiteten vil være arbeidsledig etter permisjonen, og kun har hatt en deltidsstilling ved siden av studier og ikke hadde noen bekreftelser på at jeg har inntekt i fremtiden synes jeg de var greie, selv om det ble skikkelig papirmølle. Det som reddet meg var at jeg hadde satt opp et nøye budsjett på forventet inntekt og utgifter, både for det 1. året og senere. Jeg bor på et ganske lite sted så jeg trengte 650000,-. Fikk max 700.000 inkl fellesgjeld, de advarte meg om at økonomien kunne bli trang, men jeg har lagt inn en buffer så jeg tåler en renteøkning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå