Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, har havnet i en ekkel situasjon.. Vi har en sønn på litt over 1 år som er hos dagmamma fordi vi ikke fikk barnehageplass. Dagmamman passer også et annet barn på vår sønns alder. Hver dag når vi leverer han begynner han å hyle hysterisk, og slik har det vært i flere måneder nå, så det er ikke bare et innkjøringsproblem. Når vi henter han om ettermiddagen får vi nesten alltid beskjed om at "han er så flink til å leke alene..". Vi mistenker at han blir mye overlatt til seg selv og får lite stimulering. De gangene vi har litt sammenhengende fri og kan være mer sammen med han, syns vi alltid at utviklingen setter fart, i forhold til når han er hos henne. Vi vet at dagmamman ofte gjør husarbeid ol når han er hos henne, og det virker som det bare er en oppbevaringsplass. Vi har igjen søkt barnehage og håper instendig at vi får plass snart. Noen som har noen råd imens? Er det vanlig at barn gråter sånn ved levering etter så lang tid? Har en ekkel magefølelse...

Litamor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..

Et råd jeg fikk fa vi var på utkikk etter dagmamma var dette.. Reis tidlig fra jobb en dag, eller ta litt fri midt på dagen og møtt opp hos henne uten at hun vet at du kommer.. Da får du overrasket henne, og får sett hvordan det virkelig er der..

Skrevet

Enig...jeg ville òg ha sjekket litt på den måten.

Det høres ikke bra ut....hvis han gråter slik hver dag, og du har en ekkel magefølelse må du gjøre noe...hverken du eller gutten din har det jo bra.

Håper du finner ut hvordan du kan løse dette, og håper inderlig dere får barnehageplass snart.

Lykke lykke til!

Skrevet

Godt tips det der med å dukke opp på et tidligere tidspunkt enn avtalt!

Ellers kan jeg jo også si noe mamma sa til meg (hun har jobbet i barnehage i alle år) at hun hadde vært ute for at enkelte av de yngste kunne gråte hele det første året de var i barnehagen uten at det betød at de verken ble mishandlet eller understimulert, og endte opp som veldig trygge og utadvente da de var over "kneika".

Men følg magefølelsen og sjekk opp hvis du ikke føler han er trygg!

Skrevet

fårstår veldig godt at du er usikker når du leverer han fra deg. er selv dagmamma for en og har selv en på 1år. han jeg er dagmamma griner litt når mammaen og pappaen går, ikke hver gang, men ofte. men det er de to sekundene han sier hade og når døra er lukket og vi går inn i stua så har han glemt det og har det kjempe fint. forteller dagamma noe om dagen, hva de gjør osv? hvordan vet du at hun gjør mye husarbeid? det er ikke bare når de sover? jeg vet ikke, bare spør jeg:) selv gjør jeg litt husarbeid når de sover. eller hvis vi leker på gulvet kan jeg fint brette noen kler og de er med da.. eller rettere sagt de kryper bare over klerna og synes det er kjempe kjekt. er de med andre voksne og barn? eller kjenner du noen av naboene? tenker om de gjerne kan fortelle deg noe? jeg bare spekulerer. det kan nokk være lurt som de fleste har sagt å ta en tur bort til dem tidligere. er det ingen andre som kan passe han til han begynner i barnehage? har hun barn selv? lykke til.

Skrevet

Som oftest er magefølelsen riktig dessverre. Hvis du merker forskjell når du har han hjemme over tid og når han er hos dagmamma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...