Anonym bruker Skrevet 29. juni 2006 #1 Skrevet 29. juni 2006 kan jeg da gå til neste steg?står fra nestle at babyen bestemmer tempoet? er 4,5 mnd men begynte tidlig med grøt og fått glass i 2 uker nå,men er så lite utvalg i 4 mnd glassene,ikke spesielt glad i de 2 de har her
Pøbelfrøet Skrevet 29. juni 2006 #2 Skrevet 29. juni 2006 6 mnd glassene er jo egentlig bare sånn at bebien skal venne seg til smak. Hadde nok prøvd i små porsjoner til å begynne med for å se om han tålte det og hvis han gjør det er det nok bare å gi i vei. 6 mnd glassene er jo så fin-moset og ingen biter så det blir nok i hvertfall ikke et problem. Vi driver akkurat å skifter fra 6 mnd glass til 8 mnd glass. Litt myke biter i 8 mnd glass og gutten vår bryter seg fort hvis han får mange nok biter i et tygg... Men det kommer seg nok etter hvert.
SurreGuri Skrevet 29. juni 2006 #3 Skrevet 29. juni 2006 Tror du kan la babyen din få prøve 6 mnd glassene. Det er ingen klumper i de, bare grovere konsistens. Det står på glassene at 6 mnd er trinn 2, noe man kan gå over til når barnet er vandt med smaken og ønsker mer middag, selv ga jeg disse 6 mnd middagene når gutten min nærmet seg 5 mnd, han likte de bedre. Nå gir jeg han 8 mnd glassene, det begynte jeg med rett før han ble 7 mnd, og de går ned på høykant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå