Gå til innhold

Når "legger" dere en nyfødt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det vanlig å legge en nyfødt....da mener jeg for kvelden, i senga. På dagen har vi henne jo bare i stua i vogge....og det blir ofte ikke til at hun legges i senga på vårt soverom før kl 00.00. Er dette seint? Når legger dere deres nyfødte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med første babyen vår var det omtrent sånn som hos dere. Men så kom nummer to, og hun har lagt seg klokka sju hver dag siden hun ble født! Var mye enklere sånn, og vi voksne fikk kvelden for oss selv. Er ikke sikkert det er så enkelt å få det til med en gang, men det er i allefall kjekt å få kvelden for seg selv!

Skrevet

Rett etter at vi kom hjem fra sykehuset lå gutten vår veldig ofte i vugga i stua, det var veldig praktisk siden han spiste så ofte.

Men etter et par uker prøvde vi å lage en rutine på leggetid! Han ble stelt/badet i ca 8-9 tiden og etterpå fikk han mat...så la vi han i senga! Synes det fungerte veldig greit, og nå(4mnd) har han fremdeles den rutinen, er kjempetrøtt i 8-9 tia, og da legger vi han for natta!

Jeg tror det er viktig at babyene lærer seg hva som er senga si, og hvor de skal sove helt fra de er pittesmå!

Skrevet

Når våkner hun igjen da, når hun legges kl 7? Mini våkner minst hver 3. time på natta, og kan sove lenger om dagen - oftere enn hver 3. time når det lir mot natt....da kan det gå bare en halv time, så våkner hun igjen. Tips for å snu dette?

Skrevet

Helt enig med deg. Det er i allefall veldig greit å legge en baby som forbinder senga bare med soving, og slukner med en gang hun laller ned.

Skrevet

Nå er hun snart ti mnd så nå sover hun hele natta igjennom, men i begynnelsen våknet hun ca to ganger pr natt for å få pupp. Har i grunn vært litt heldig med den ungen tror jeg.....

Skrevet

Spiste han ikke like ofte etter et par uker? Tulla er nå to uker, og syns hun spiser hele tiden jeg, særlig om natta.

Skrevet

vi la han når vi la oss....han våknet jo hver 3time uansett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...