Anonym bruker Skrevet 29. juni 2006 #1 Skrevet 29. juni 2006 jenta mi på 7 uker har de siste dagene gulpet store mengder etter måltid(pupp)...kaver veldig de siste minuttene ved puppen og når hun slipper skriker hun voldsomt helt til hun får rape og gulpe(MYE)! noen m erfaring...og skal ho ha så mye smerter iforbindelse m dette?
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 29. juni 2006 #2 Skrevet 29. juni 2006 Dette problemet har vi også:/ Jenta mi har Kiss-syndrom, og de tror det er det som er årsaken. Hun er en STOOORgulper, desverre... Må ha smekk på seg konstant, ellers må jeg bytte klær hver halvtime... Her er noen av tips: -Har du mye melk? Det kan henne det er den tynne melka man får ut først hun gulper av. Prøv å melke ut litt før amming. -Legg noe under hodeenden på madrassen hennes, slik at hun ligge med noe hevet hode. -Lurt å la henne ikke ligge helt flatt under amming. -Prøv å få henne til å rape etter måltid. Ha henne oppe i ca 15 min. etter måltidet. -Lurt å ikke skifte og ordne så mye med henne rett etter mat. Ha henne mest mulig i ro etter mat. (Her må bleieskiftene gjøres FØR måltider). Lykke til! Vet alt om hvor kjedelig dette er! Her går vaskemaskinen varm snart... Lurt med hyppige og litt mindre måltider.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2006 #3 Skrevet 29. juni 2006 Tusen takk...skal følge alle dine råd med håp om snarlig bedring;) Vaskemaskinen brøt sammen i gårkveld(har gått konstant den siste uka) Skal bestille time hos manuellterapeut for å få utelukket KISS - har mange av smptomene synes jeg! Hvilke symptomer så du etter?
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 29. juni 2006 #4 Skrevet 29. juni 2006 Jeg så i grunn ikke etter noen symptomer, men helsesøstera hang seg opp i at hun hadde favorittside, og bad fysioterapeuten se på henne. Da konstaterte hun det med en gang. Er vanlig med mye gulping og magevondt ved KISS. Ellers sugde hun dårlig i starten, ligger i bananform osv...
Pøbelfrøet Skrevet 29. juni 2006 #5 Skrevet 29. juni 2006 Hvis hun begynner å kave så ta henne opp og prøv å få henne til å rape, før du gir henne mere pupp. Vi har vært veldig heldige med gutten vår, nesten ikke gulpet i det hele tatt. Men noen ganger da jeg visste han hadde svelget en del luft mens han spiste begynte han å bli urolig mot slutten av amminga og plutselig kom alt opp igjen. Så etter det så har jeg tatt han opp når jeg skjønner at han har fått i seg mye luft og får han til å rape før vi fortsetter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå