Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hvilke krydder kan man bruke i barnemat?

og skal de være tørket eller "ferske"?

skal ta å lage opp litt barnemat i morgen,men det ble straks mer inviklet når jeg skal mose sammen mer enn gullrot og potet..hehe...er ikke noe husmorevne har jeg funnet ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Raps olje laget av norsk raps - du ser alle de gule jordene i landbruksnorge -det er det raps oljen presses ut av - har funnet ut at den oljen er ypperlig å bruke over f eks gresk salat- og sikkert og til barnemat- er ikke noen sterk smak

Bruker odelia sin rapsolje jeg - den er kjøpt på rema 1000. den har et ideelt forhold mellom enumettet og flerumettet fett (iflge etiketten...) og fattig på mettet fett- gunstig for å forebygge hjerte og karsykdommer

Skrevet

rapsolje er den beste olje for steking også har jeg hørt, og inneholder flest flerumettede fettsyrer av alle oljer.. har jeg hørt da :) Tørr jo ikke skrive noe her, kan jo bli hudfletta om det er feil, men jeg tror i alle fall at det er en kjempebra olje, og jenta mi får enten den eller udo's choice oljen i middagen sin.

Skrevet

- inneholder 7 g mettet fett, 60 g enumettet, 33 g flerumettet ( odelia rapsolje)

soyaolje:15 g mettede fettsyre, 22 g enumettede, 58g flerumettede

Skrevet

men da er den sunnere i alle fall da? med over halvparten så lite mettet fett? ;)

Skrevet

skulle tro det da ja , noen som har olivenolje stående så vi får høre hav den inneholder av fett?

Skrevet

jeg bruker forresten fedon lindberg rapsoljen

6 g mettet

54g enumettet

27g flerumettet

6 g omega 3

21 g omega 6

de to sistnevnte kommer nok innunder noen av de andre..

Skrevet

Har des ingen olivenolje, så får ikke sjekka, men jeg bruker vita hjertego' raps-solsikke-olivenolje (har akkurat begynt med fast føde, så har ikke testa på lillegull enda, da). Hørte den skulle være kjempebra. Mettet fett 9 g, enumettet fett 62 g, flerumettet fett 25 g.

Skrevet

he he, flere som sitter med matoljeflaska ved datan.....

Skrevet

Jepp, idag står olje-flaska og grøt-pakkene pent plassert ved siden av skjermen..... *hihi*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...